در دیدار بشار اسد و فرستاده ویژه سازمان ملل چه گذشت

در دیدار بشار اسد و فرستاده ویژه سازمان ملل چه گذشت
پنج‌شنبه 20 شهريور 1393 - 20:22

فرستاده ویژه سازمان ملل با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار اسد" روز پنجشنبه در دیدار "استفان دی متسورا" با اعلام آمادگی برای یاری او در جهت توفیق در انجام ماموریتش، تأکید کرد که موفقیت دی میتسورا در ماموریت خود، به مثابه موفقیتی برای سوریه و ملت سوری است.

رئیس جمهوری سوریه خاطر نشان کرد: تحولات سوریه و منطقه، سبب شده است که مبارزه با تروریسم، به یک اولویت تبدیل شود، زیرا تروریسم به بزرگ ترین خطری تبدیل شده است که همگان را تهدید می کند، به این ترتیب هرگونه پیشرفت در این مجال، می تواند زمینه ساز پشتیبانی از آشتی ملی شود که تاکنون در بسیاری از مناطق سوریه به ثمر نشسته و به بستری برای آغاز گفت وگوی فراگیر سوری – سوری تبدیل شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد؛ گفت وگو میان بشار اسد و دی میتسورا در فضایی مثبت انجام شد و دیدگاه دو طرف در خصوص قطعنامه 2170 شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم و اهمیت این قطعنامه و ضرورت اجرای ِ صحیح ِ آن، یکسان بود.

دی میتسورا نیز تاکید کرد که در داخل و خارج سوریه، از هیچ تلاشی برای مذاکره با طرف های مختلف به منظور دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز جهت برون رفت این کشور از بحران فروگذار نخواهد کرد، تا امکان حل بحران از طریق سیاسی به موازات مبارزه با تروریسم و حرکت به سمت آشتی ملی، فراهم شود.

در این دیدار، "ولید معلم" وزیر خارجه و دکتر "بثینه شعبان" مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور و دکتر "فیصل المقداد" معاون وزیر امورخارجه سوریه نیز حضور داشتند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها