ادامه اختلافات تسلیحاتی مسکو - واشنگتن

ادامه اختلافات تسلیحاتی مسکو - واشنگتن
جمعه 21 شهريور 1393 - 10:16

العالم - اختلافات آمریکا و روسیه درباره موارد نقض قرارداد نظارت تسلیحاتی سال 1987 همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه بحرینی "الوسط"، وزارت خارجه آمریکا از ادامه نگرانی های این کشور درباره اقدام روسیه در نقض احتمالی قرارداد تسلیحاتی سال 1987 خبر داد، اما تاکید کرد که گفتگوها میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

بر اساس توافق دو جانبه ای که در سال 1987 بین "میخائیل گورباچف" و "رونالد ریگان"، روسای وقت اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا منعقد شد، طرفین متعهد شدند موشک های بالستیک و کروز موجود در زرادخانه های خود با برد بین 3000 تا 3400 مایل را نابود کنند. گفته می‌شود امضای این قرارداد در آن سال به پایان دوران جنگ سرد در روابط دو کشور کمک کرده و نقطه اتکای تلاشهای دو کشور در زمینه‌های کنترل تسلیحاتی شده است.

آمریکا از سال 2008 آزمایش موشک‌های کروز روسیه را نقض این معاهده دانسته و روسیه نیز نصب سپر ضد موشکی آمریکا در اروپا را تهدیدی برای خود می داند.

از آن زمان دو طرف یکدیگر را به نقض توافق تسلیحاتی متهم می کنند. به هرحال نمایندگان آمریکا و روسیه روز پنجشنبه در مسکو درباره این موضوع دیدارو گفت وگو کردند.

وزارت خارجه امریکا در بیانیه ای اعلام کرد: با وجود از بین نرفتن نگرانی های آمریکا در این دیدار، دو طرف دیدگاههای خود را ارائه کرده و با ادامه گفت گوها توافق کردند. در این بیانیه آمده است دو کشور با اشاره به اهمیت این قرارداد بر پایبندی بر آن تاکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها