سوریه: نشست جده برای حمایت از تروریسم بود

سوریه: نشست جده برای حمایت از تروریسم بود
جمعه 21 شهريور 1393 - 18:08

مشاور سیاسی و رسانه‌ای ریاست جمهوری سوریه هدف اصلی از نشست جده را حمایت از تروریسم دانست.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "بثینه شعبان" گفت: سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره استراتژی مبارزه با تروریسم شامل مطالب نادرست بسیاری بود و چیزی جدیدی در بر نداشت و هدف اصلی از نشست روز پنجشنبه جده نیز مبارزه با تروریسم نبود بلکه حمایت از تروریسم بود . 
شعبان در مصاحبه با تلویزیون دولتی سوریه اظهار داشت: قطعنامه 2170 شورای امنیت سازمان ملل با اجماع تصویب شود و همه تصویب کنندگان این قطعنامه باید در مبارزه با تروریسم مشارکت داشته باشد ولی آمریکا در اقدامی مغایر با این قطعنامه روسیه و چین را از شراکت در مبارزه با تروریسم مستثنی کرده است .
شعبان افزود : اسامی جبهه النصره و داعش در قطعنامه  2170 ذکر شده است ولی آمریکا فقط از داعش صحبت می کند و جبهه النصره را در دستورکار خود نگنجانده است؛ همچنین هیچ کشوری در جهان هر چه قدر هم که قدرتمند باشد ، نمی تواند از آن سوی دریاها یا با جنگنده به مبارزه با تروریسم بپردازد بلکه باید با قربانیان تروریسم همکاری و تعامل کند .
مشاور سیاسی و رسانه ای ریاست جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: تروریسم در سوریه پدیده دیروز یا امروز نیست بلکه از 4 سال پیش وجود دارد و باید قربانی تروریسم در مبارزه با تروریسم مشارکت داشته باشد و ائتلاف مبارزه با تروریسم که اوباما درباره آن سخن می گوید ، دچار اختلافاتی است زیرا برخی از کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با تروریسم، با همه اصول و مبانی تشکیل این ائتلاف مخالفند .
شعبان درباره نشست جده که با حضور آمریکا ، ترکیه و برخی از کشورهای عربی برگزار شد، اظهار داشت: کشورهایی که نقش عمده ای در حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریستی فعال در سوریه دارند ، در نشست جده حضور داشتند .
شعبان افزود : موافقت حاضرین در نشست جده با آموزش تروریست‌های به اصطلاح " مخالفان میانه رو" در خاک عربستان، به این معنا است که دیگر گروه‌های مسلح که ضد مردم و دولت سوریه سلاح برداشته‌اند،  جنایتکار تروریست نیستند .
مشاور رئیس جمهوری سوریه گفت : هدف از نشست جده مبارزه با تروریسم نبود بلکه برای حمایت از تروریسم برگزار شد .
شعبان درباره دیدار استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه با بشار اسد رئیس جمهوری این کشور نیز گفت : این دیدار مثبت و سازنده بود .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها