رد پای اردن در ماجرای ترور سرکرده احرار الشام

رد پای اردن در ماجرای ترور سرکرده احرار الشام
شنبه 22 شهريور 1393 - 13:41

پایگاه اینترنتی "اسرار عربیه" فاش کرد که "حسان عبود" سرکرده گروه تروریستی "احرار الشام" در سوریه، به دستور سازمان اطلاعات اردن ترور شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اسرار عربیه تأکید کرد که هفت ماه پیش، یکی از کاربران تویتر که صفحه خود را "شاهین ِ سازمان اطلاعات" نام نهاده است، فاش کرده بود که سازمان اطلاعات اردن، دستور ترور حسان عبود رهبر احرار الشام را در سوریه صادر کرده است.

بر اساس این گزارش؛ "شاهین سازمان اطلاعات" یکی از افسرانِ سازمان اطلاعات اردن است که از فعالیت های این سازمان خشمگین است به همین سبب در یکی از پست های خود بر روی تویتر دست به افشاگری زد و نوشت "مهم: سرتیپ فیصل الشوبکی(مدیرکل سازمان اطلاعات اردن)، به شعبه خارجی سازمان اطلاعات اردن دستور داد حسان عبود را ترور کنند."

وی ادعا کرد که هدف از این کار ایجاد اختلاف بین گروه های تروریستی در سوریه است.

این پست، در اوایل ماه فوریه سال 2014 بر روی تویتر منتشر شد و حسان عبود، اخیرا ترور شد.

پایگاه اینترنتی اسرار عربیه، با یادآوری این پست، سازمان اطلاعات اردن را مسئول ترور سرکرده احرار الشام در شهر ادلب دانست و نوشت: سازمان اطلاعات این کار را برای آمریکا انجام داد که نمی خواهد احرار الشام، جای داعش را در سوریه بگیرد. آمریکا می خواهد گروه های لائیک را در شمال سوریه تقویت کند که در راس آن ها ارتش آزاد است؛ زیرا جبهه اسلامی و احرار الشام، جلوی پیشروی این گروه را گرفته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها