صحنه‌هایی از نبرد ارتش سوریه در حماه

يکشنبه 23 شهريور 1393 - 13:17

ارتش سوریه در حملات اخیر خود به مواضع تروریست‌ها توانست مناطقی در حما را آزاد کند.

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه گزارش داد، ارتش سوریه در حومه شهر حماه پس از درگیری های سنگین مناطق طیبه الامام، زور ابوزید، لویبده و پل حلفایا را از تروریست ها باز پس گرفت و کنترل ایست و بازرسی السمان و الکفر را نیز به دست گرفت.

همچنین ارتش بخش زیادی از منطقه الدخانیه را در حومه شهر دمشق کاملاً به کنترل خود درآورده است، و ضربات سنگینی را به تروریست ها در منطقه جوبر وارد کرد. عملیات نظامی ارتش در حومه شمالی این شهر با قدرت تمام ادامه دارد و تعدادی از تروریست ها به هلاکت رسیده اند.

نیروهای ارتش سوریه برای پیشروی به سوی مناطق خان شیخون و معره النعمان با هدف شکستن محاصره پایگاه های نظامی الحامدیه و وادی الضیف تلاش می کند. هدف از این عملیات شکستن محاصره و بازگشایی مسیری بین حماه و حلب برای امدادرسانی به نیروهای مستقر در این مناطق است. هدف دیگر ارتش سوریه نزدیک شدن به حومه جنوبی شهر ادلب است.

مهمترین عملیات ارتش در منطقه جوبر در حومه شهر دمشق پایتخت سوریه است و ارتش با توپخانه خود مواضع گروه های تروریستی و انبارهای تسلیحاتی آنها را زیر آتش گرفته است.

ارتش توانست در منطقه جوبر تعدادی تونلِ متصل به هم را تخریب کند و تعداد زیادی تروریست را که برخی از آنها اتباع خارجی بودند، به هلاکت رساند.

یکی از افسران ارتش سوریه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: عملیات در منطقه جوبر ادامه دارد و نیروهای ارتش مواضع و انبارهای تسلیحاتی تروریست ها را هدف قرار می دهند. در این منطقه اتباع کشورهای عربی و غیرعربی علیه ارتش سوریه می جنگند.

کارشناسان معقتدند که تروریست ها نمی خوهند منطقه جوبر را از دست بدهند زیرا این منطقه دروازه شرقی به سوی پایتخت است.

در عملیات ارتش در منطقه الدخانیه تعداد زیادی از تروریست ها از جمله " ابوراتب بدران " عضو ارشد گروه تروریستی جیش الاسلام به هلاکت رسید.

ارتش اکنون در حال عملیات پاکسازی مناطق الجباویه و الخزان است.

14-07:38


 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها