وعده دولت عراق به آوارگان

وعده دولت عراق به آوارگان
يکشنبه 23 شهريور 1393 - 15:24

حیدر العبادی نخست وزیر عراق وعده داد با اجرای یک سلسله اقدامات میدانی، مشکل اسکان آوارگان حملات تروریستی داعش را در عرض چند ماه حل خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی با تاکید بر این که واحدهای نظامی و نیروهای داوطلب مردمی معادله جنگ علیه تررویسم را تغییر داده است، از حل مشکل اسکان آوارگان مناطق تحت تسلط داعش در چند ماه آینده خبر داد.

نخست وزیر عراق در کنفرانس ملی "آوارگان اجباری" با اشاره به ادامه عملیات برای سرکوب تروریستها، خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی برای حمایت از همه مردم عراق و بازگرداندن آوارگان به خانه های خود از تعقیب تروریست های داعش دست برنخواهند داشت.

شرکت کنندگان در این کنفرانس تاکید کردند که گروه تروریستی داعش به کمک دستگاههای جاسوسی برخی کشورها از 80 کشور عضوگیری کرده و به خطری برای همه دنیا تبدیل شده اند.

سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در این کنفرانس گفت: با همکاری بین نیروهای مسلح قهرمان و نیروهای مردمی و عشایر غیور و با هدف بازگرداندن آوارگان به خانه هایشان، باید همه مناطق از وجود داعش پاکسازی شود.

حکیم خاطرنشان کرد: ما با عشایر و دولت جدید همکاری می کنیم، تا اقدامات واقعی و دور از شعار صورت گیرد.

از سوی دیگر "نیکلای ملادینوف" نماینده سازمان ملل متحد در عراق ضمن ستودن تلاش های مرجعیت دینی و دولت جدید عراق در کمک به آوارگان گفت: داعش اکنون تنها تهدیدی برای عراق نیست بلکه برای منطقه و کل جهان تهدید به شمار می آید.

مساله آوارگان سنی، شیعه و سایر اقلیت ها بارزترین مساله انسانی در عراق از زمان ورود تروریست های داعش است، زیرا این گروه بعد از ترک خانه و شهرهایشان در مدارس و مساجد و دیگر اماکن مذهبی سکونت گزیده اند.

بر اساس آمارهای رسمی، تعداد عراقیهایی که بر اثر اقدامات گروه تروریستی داعش آواره شده اند، به بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.

پربیننده ترین خبرها