نگرانی مردم عراق درباره حملات امریکا به بهانه سرکوب داعش

شنبه 29 شهريور 1393 - 23:24

بغداد (العالم) با افزایش نگرانی های مردم عراق درباره سوء استفاده از ائتلاف بین المللی علیه داعش برای حضور نیروهای بیگانه در خاک این کشور و تأثیر منفی آن بر دستاوردهای ارتش و نیروهای مردمی در این زمینه، بحث و جدال درباره برخورد دوگانه با این گروهک و زوایای پنهان تشکیل ائتلاف بین المللی برای حمله به مواضع آن در عراق بالا گرفته است.

صلاح عبدالرزاق استاندار سابق بغداد در این باره به خبرنگار العالم گفت: امریکا زمانی که مشاهده کرد توازن قوا به نفع نیروهای مردمی و استقلال در تصمیم گیری عراق در زمینه ترسیم مجدد نقشه منطقه تغییر کرده است، با هدف جلوگیری از این روند اقدام به دخالت نمود.

عدنان سراج، رئیس مرکز توسعه اطلاع رسانی عراق نیز به خبرنگار العالم گفت: ما نگران اقدام های  امریکا هستیم؛ زیرا مردم عراق از رفتار این کشور به ویژه در زمینه حمایت از رژیم صدام زیان فراوانی دیده اند. از این رو، همواره در نشست ها، از نخبگان خواسته ایم تا نسبت به زیان های دخالت بیگانگان به بهانه حمله به داعش در جامعه اطلاع رسانی و روشنگری کنند.

در همین راستا، صدها عراقی با برگزاری تظاهراتی در مرکز بغداد، دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور را به ویژه با توجه به هشدار مرجعیت درباره نقض حاکمیت عراق محکوم کردند.

اسامه السعیدی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی نیز در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: دخالت خارجی، باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی خواهد شد و باید دلایل قانونی برای توجیه این حمله ارائه و با ارتش و گروههای مقاومت و نیروهای عشایر عراق در این زمینه هماهنگی ایجاد شود.

وی با تشکیک درباره چگونگی هماهنگی عملیاتی و لجستیکی، افزود: نگران آن هستیم که امریکا درصدد حمله عمدی به نیروهای مقاومت و عشایر باشد.

ناظران بر این باورند که با توجه به احتمال خطای نظامی، امکان حمله هواپیماهای غربی به نیروهای مردمی وجود دارد.
9/20- TOK
 

پربیننده ترین خبرها