آغاز عملیات برای شکستن محاصره 400 سرباز عراقی

آغاز عملیات برای شکستن محاصره 400 سرباز عراقی
يکشنبه 30 شهريور 1393 - 16:56

فرماندهي عمليات استان الانبار از آغاز عملیات پاكسازي جاده سجر در صقلاويه فلوجه از وجود تروريست هاي داعش با هدف پايان دادن به محاصره 400 سرباز و افسر عراقي خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، سرلشكر ستاد، "رشيد فليح" روز یکشنبه گفت: نيروهاي ارتش از بامداد يكشنبه عملياتي را با هدف آزادسازي منطقه سجر در شمال فلوجه با هدف آزادسازي سربازان محاصره شده از سوي داعش آغاز كرده اند و عمليات مذكور همچنان ادامه دارد.
در اين مسير(سجر) يكي از پادگان هاي ارتش عراق تحت محاصره تروريست هاي داعش قرار گرفته است كه بيش از 400 سرباز وافسر در آن مستقر هستند.

از سوی دیگر قاسم عطا، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از حملات هوایی ارتش به پایگاههای تروریستهای داعش در منطقه مذکور خبر داد و تأکید کرد نیروهای امنیتی وابسته به وزارتخانه های دفاع و کشور و سازمان مبارزه با تروریسم و داوطلبان بسیج مردمی وارد منطقه مذکور در استان الانبار شده اند و پاکسازی این منطقه را از وجود تروریستهای داعش آغاز کرده اند.
وی افزود هواپیماهای ارتش حملاتی برای از بین بردن پایگاههای تروریست های داعش در منطقه سجر انجام دادند و در مقابل پیشروی نیروهای ارتش عراق شماری از تروریست ها به طور جمعی اقدام به فرار کرده اند
"عبدالحسين موسوي" از رهبران حزب فضيلت از فرماندهي كل نيروهاي مسلح خواست كه عمليات نظامي گسترده اي را براي شكستن محاصره صقلاويه و سجر در استان الانبار انجام دهد.
وي افزود: نيروهاي نظامی در الصقلاويه و السجر طي هفته ماضي در معرض حملات تروريست ها قرار گرفته اند و محاصره شده اند و شكستن سريع محاصره سربازان محاصره شده در صقلاويه و سجر ضروري است.
موسوي بيان كرد: فرماندهي كل نيروهاي مسلح بايد سلاح و مهمات برای نيروهاي محاصره شده در صقلاويه و سجر ارسال كند. با همه اين شرايط نيروهاي مسلح به مقابله با داعش ادامه مي دهند.
گروه تروريستي داعش راه هاي منتهي به صقلاويه را از پنج روز قبل بمب گذاري كرده است تا مانع كمك هاي نظامي به آن شود.
حزب فضيلت روز شنبه خواستار آغاز عمليات گسترده فوري با هدف گشودن راههاي امدادرساني و ارسال كمك هاي نظامي به منطقه سجر و صقلاويه شد و از نيروهاي نظامي اين كشور خواست، حملات هوايي به مواضع تروريست ها در منطقه مذكور را شدت بخشد.
در همن راستا "نوال جمعه" عضو فراكسيون آزادگان وابسته به جريان صدر عراق، از حيدر عبادي، نخست وزیر عراق خواست که بي درنگ فرمان حمله مجدد هوایی به مراکز داعش در منطقه سجر و دانشگاه تكريت را صادر کند.
وي افزود: پس از توقف بمباران هوايي و قطع ارسال كمك هاي نظامي به گردان سوم ارتش عراق، داعش محور ورار و جاده فلوجه را به اشغال خود درآورده است.
 

پربیننده ترین خبرها