حمایت دوبارۀ نوری مالکی از دولت جدید عراق

حمایت دوبارۀ نوری مالکی از دولت جدید عراق
يکشنبه 6 مهر 1393 - 20:18

نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق از حامیان خود خواست در تظاهرات ضد دولتی اواخر ماه جاری میلادی شرکت نکنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی معاون رئیس جمهوری عراق امروز یکشنبه خواستار فرصت دادن به دولت حیدر العبادی نخست وزیر این کشور برای انجام وظایف دولت شد و به هواداران خود تاکید کرد که در تظاهرات آخر ماه میلادی جاری شرکت نکنند.

گروهی از فعالان عراقی در شبکه های اجتماعی برای برگزاری تظاهرات در روز 30 سپتامبر فراخوان داده اند. هدف از این تظاهرات، اعتراض به کشته شدن ده ها نظامی در منطقه الصقلاویه استان الانبار است.

حوادث منطقه الصقلاویه درشمال فلوجه که در آن شمار زیادی از افسران و سربازان ارتش عراق پس از محاصره، به دست داعش کشته و یا ناپدید شدند، همچنان بر اوضاع سیاسی عراق سایه افکنده است.

مالکی در حاشیه دیدار با اعضای شورای استان بابل، در کنفرانسی خبری گفت: با توجه به وضعیت امنیتی نامناسب عراق و مشکلات دیگر کشور و مبارزه با تروریسم، صلاح نمی دانم که تظاهرات برگزار شود.

مالکی افزود: ما در حزب الدعوه بیانیه ای صادر کردیم و طرفداران این حزب را به عدم مشارکت در تظاهرات فراخواندیم.

معاون رئیس جمهوری عراق گفت: تظاهرات با رعایت اصول دمکراسی بلامانع است، اما گزارش ها حاکی از تلاش برخی از طرف ها برای سرنگون کردن دولت است.باید به دولت فرصت داده شود که به وظایفش عمل کند و با توجه به ناامنی موجود نباید دولت را زیر فشار گذاشت.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها