ساندی تلگراف: حمله هوایی به داعش، کافی نیست

ساندی تلگراف: حمله هوایی به داعش، کافی نیست
دوشنبه 7 مهر 1393 - 14:07

روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف، با انتشار تحلیلی درباره جنگ علیه داعش، حمله هوایی برای نابود کردن این گروه تروریستی را ناکافی دانست.

 به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ساندی تلگراف در مقاله ای تحت عنوان "حملات هوایی نمی تواند به تنهایی جنگ ضد داعش را یکسره کند" نوشت: داعش، تنها زمانی در جنگ شکست خواهد خورد که ایدئولوژی این گروه، جذابیت خود را برای هواداران داعش در سراسر جهان، از دست بدهد.

در این مقاله که توسط "دیوید بلر" رئیس واحد امور خارجی روزنامه ساندی تلگراف تهیه شده، آمده است: بمب های لیزری هدایت شونده و جنگنده های پیشرفته، تنها می توانند در میدان جنگ، اثر تخریبی سنگینی به جای بگذارند؛ اما برای بُردنِ جنگ کافی نیستند.

به گفته بلر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار عکس ها و فیلم هایی، از ویران شدن چند پایگاه داعش خبر داد، به همین سبب برخی، به این گمان می افتند که قدرت ویرانگری این بمب ها، برای پیروزی در جنگ کافی خواهد بود، به ویژه که اکنون، نیروی هوایی انگلیس نیز به این عملیات پیوسته است. اما، واقعیت آن است که این رویکرد، ناشی از سوء تفاهمی بزرگ است.

در ادامه این مقاله آمده است: داعش، تنها زمانی شکست خواهد خورد که شبکه فکری که از طریق آن به دل هواداران خود و جوانانی که برای جنگ از کشورهای خاورمیانه و کشورهای غربی به این گروه می پیوندند، از بین برود.

بلر، با استناد به سخنان ژنرال جاناتان شو فرمانده پیشین نیروی هوایی انگلستان در عراق نوشت: شکست یا پیروزی در این جنگ، مرهون شکست یا پیروزی بر اندیشه ها و دل های ملت های مسلمان است.

این روزنامه انگلیسی در پایان در یک جمع بندی بسیار عجیب، ادعا کرد که بروز داعش هم در عراق و هم در سوریه در پی نادیده گرفتن سنی ها در حاکمیت و شریک نکردن آن ها در پست های کلیدی صورت گرفت؛ و به همین سبب، تنها راه پیروزی کامل بر داعش در عراق و سوریه کنار گذاشتن "بشار اسد" از ریاست جمهوری سوریه و پست دادن به سنی ها در عراق و سوریه است. !!

26

پربیننده ترین خبرها