انتقاد وزیر دفاع سابق آمریکا از سیاست های اوباما

انتقاد وزیر دفاع سابق آمریکا از سیاست های اوباما
شنبه 12 مهر 1393 - 11:50

العالم - وزیر دفاع سابق آمریکا با انتقاد از باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور گفت: اگر او به توصیه ام درباره لزوم استقرار بخشی ازنیروهای آمریکایی در عراق توجه می کرد، بحران کنونی داعش شتاب نمی گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سی ان ان، لئون پانتا وزیر دفاع اسبق آمریکا، همچنین کاخ سفید را متهم کرد که به نوری مالکی، نخست وزیر وقت عراق اجازه داده است تا از دستیابی به توافق امنیتی درباره باقی ماندن بخشی از نیروهای آمریکایی در عراق شانه خالی کند.

پانتا در کتاب خاطراتش که این هفته توزیع می شود، نوشته است: "من اکنون نیز معتقدم که باقی ماندن بخش محدودی از نیروهای آمریکایی درعراق به آموزش عراق برای برخورد با عناصر وابسته به القاعده و متوقف کردن خشونت طایفه ای که این کشور را در نوردیده است، کمک می کرد.

نیروهای آمریکایی در پایان سال 2011 از عراق عقب نشینی کردند. دولت اوباما اما نتوانست موافقت دولت عراق را با ماندن بخشی از نیروهای آمریکایی در این کشور - با برخورداری از مصونیت قانونی- جلب کند.

پانتا در کتاب خاطراتش همچنین به تلاش های پشت پرده برای باقی ماندن بخشی از  نیروهای آمریکایی برای "آموزش ارتش عراق" اشاره می کند.

وی معتقد است که شتاب بحران امنیتی در عراق همه دستاوردهای آمریکا طی 10 سال اشغال عراق را نابود کرده است.

وزیر دفاع سابق آمریکا افزود: حملات داعش در عراق خطر تبدیل این کشور به پناهگاه امنی برای القاعده و تبدیل شدن به کشوری مانند افغانستان قبل از حوادث 11 سپتامبر و در دوره حاکمیت طالبان را افزایش می دهد.

پربیننده ترین خبرها