ماموریت ژنرال بازنشسته آمریکا در عراق چیست؟

ماموریت ژنرال بازنشسته آمریکا در عراق چیست؟
پنج‌شنبه 10 مهر 1393 - 23:17

العالم - وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه از ورود فرستاده ویژه باراک اوباما به عراق برای پیگیری موضوع تشکیل ائتلاف ادعایی ضد داعش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، رویترز گزارش کرد که " جان آلین" ژنرال بازنشسته قرار است از اردن ، مصر ، ترکیه و بلژیک هم دیدن کند.

این نخستین ماموریت آلین در کشورهای خارجی برای انجام ماموریت محوله از سوی رئیس جمهوری آمریکا به شمار می آید.

آلین قرار است در باره حمایت آمریکا از بغداد و همکاری برای جنگ علیه داعش با مقام های ارشد عراق گفت و گو کند.

کشورهای مختلف با ابراز تردید در باره نیت واقعی آمریکا از حمله به مواضع داعش ، آن را پوششی برای تامین منافع واشنگتن و فراهم کردن زمینه دخالت نظامی در منطقه می دانند.

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه اخیرا حملات ائتلاف غربی -عربی علیه داعش را به سبب نداشتن مجوز سازمان ملل، غیرقانونی اعلام کرد.

وی همچنین در نیت واقعی این حملات که علیه مواضع داعش در سوریه و عراق انجام می شود، ابراز تردید کرد و گفت که دمشق، برای همکاری با همه طرف هایی که درصدد مبارزه با گروه تروریستی داعش باشند، اعلام آمادگی می کند.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، تاکید کرد که آمریکا، به منظور تامین منافع خود، اقدام به دخالت نظامی در کشورهای دیگر می کند.

سرگئی لاوروف همچنین با انتقاد از سیاست دوگانه آمریکا در مبارزه با تروریسم، بر ضرورت همکاری با دمشق جهت مبارزه با تروریسم در چارچوب قوانین بین المللی تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها