هشدار بوگدانف به غرب درباره سوریه در گفتگو با العالم

هشدار بوگدانف به غرب درباره سوریه در گفتگو با العالم
يکشنبه 13 مهر 1393 - 09:03

معاون وزیر خارجه روسیه بر لزوم هماهنگی با سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

میخائیل بوگدانف در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم هشدار داد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا از جنگ علیه داعش به عنوان بهانه ای برای هدف قرار دادن سوریه استفاده نکند.

وی بر ضرورت هماهنگی با دمشق و بغداد در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: حل و فصل این مسائل باید در چارچوب شورای امنیت و براساس اصول و مبانی سازمان ملل باشد.

بوگدانف خواستار احترام به حاکمیت کشورهای منطقه و عدم تکروی در سیاست ها شد و درباره تکرار سناریوی عراق و لیبی هشدار داد.

وی تاکید کرد که وارد کردن ضربات (نظامی) به سوریه مجاز نیست زیرا باید منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی و حاکمیت کشورهای منطقه محترم شمرده شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت وگو با شبکه العالم ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو ائتلاف ضرباتی را به سوریه به ادعای جنگ با گروه داعش وارد نکنند.

بوگدانف افزود که کشورش به مذاکرات خود با آمریکایی ها و اعراب ادامه می دهد.

وی افزود: ما بحث و گفت وگوهایی درباره این موضوع با ترک ها در وزارت خارجه ترکیه داریم.

بوگدانف گفت: درباره عواقبت و پیامدهای تکروی در سیاست ها و عملیات ها به خوبی فکر نشده یا اصلا فکر نشده است و (این امور) خارج از چارچوب قانونی بین المللی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ما این عواقبت و پیامدهای خطرناک را در عراق و لیبی شاهدیم و می خواهند آن را در کشورهای دیگری در منطقه تکرار کنند.

معاو وزیر امور خارجه روسیه همچنین درباره برنامه هسته ای ایران نیز ابراز امیدواری کرد که به نتایج مثبت ِ محسوسی دست یافته شود.

پربیننده ترین خبرها