گانتس: لبنان را 80 سال به عقب بازخواهیم گرداند

گانتس: لبنان را 80 سال به عقب بازخواهیم گرداند
دوشنبه 14 مهر 1393 - 13:03

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد که این رژیم، لبنان را به 80 سال عقب باز خواهد گرداند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، «بنی گانتس» در مصاحبه با رسانه های مختلف رژیم صهیونیستی پیام های تهدیدآمیزی برای حزب الله و لبنان ارسال کرد.

بخش اعظم مصاحبه های گانتس با رسانه های عبری به نگرانی از حزب الله اختصاص یافته است، که نشان می دهد مقامات این رژیم هنوز هم در ترس و نگرانی به سر می برند به همین علت پیام های تهدیدآمیز می فرستند.

بنی گانتس هفت مصاحبه با رسانه های عبری انجام داده است. این مصاحبه ها شبیه به مصاحبه های خداحافظی اندکی قبل از ترک سمت خود در فوریه آینده، است.

بخش زیادی از این مصاحبه ها به صحبت از نگرانی این رژیم از حزب الله، اختصاص یافته است.

وی در مصاحبه های خود تاکید کرده است که امور در مقابله با حزب الله لزوما، از طریق جنگ ها و درگیری های نظامی اداره نمی شود.

گانتس در مصاحبه با معاریو در پاسخ به سوالی درباره قدرت حزب الله و سناریوهای خسارت های ناشی از شلیک هزاران موشک دقیق و سنگین گفت: «در این مساله طرف اسرائیلی نیز وجود دارد به طوری که ما لبنان را تصرف خواهیم کرد، و آن را هفتاد - هشتاد سال به عقب باز خواهیم گرداند؛ و در آن موقع خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد و اگر اشغال مناطقی از لبنان نیاز باشد، غافلگیر نخواهم شد و ما برای این مسائل سال به سال و مرحله به مرحله آموزش می بینیم».

گانتس در پاسخ به سؤال خبرنگار معاریو درباره قدرت حزب الله لبنان، گفت: حزب الله به خوبی می داند اگر به ما تعرض کند چه اتفاقی برای لبنان خواهد افتاد.

گانتس در مصاحبه با «اسرائیل الیوم» اظهار داشت: «شکی نیست که عرصه شمالی بیشترین تهدید را برای اسرائیل دارد».

در ادامه این سوال مطرح شد سوریه به تنهایی یا با لبنان؟

وی پاسخ داد نه، با لبنان نیست بلکه با حزب الله است؟ 

سوالها و پاسخ ها در مصاحبه روزنامه یدیعوت آحارونوت با گانتس نشان داد نظریه «خانه عنکبوت» و آنچه در سخنرانی معروف سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سال 2000 در بنت جبیل مطرح شد، عمیقا در ذهن صهیونیستها و به ویژه سران آنها رخنه کرده است.  

چهارده سال پس از مطرح شدن این موضوع، گانتس در این مصاحبه ها ادعا کرد: «نصرالله می داند آنچه را که در غزه انجام دادیم قادریم در لبنان هم انجام دهیم».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها