انقلابیون بحرین انتخابات را تحریم کردند

انقلابیون بحرین انتخابات را تحریم کردند
شنبه 19 مهر 1393 - 17:24

العالم - گروه‌ها و جنبش‌های انقلابی بحرین با انتشار بیانیه‌ای، انتخابات آینده پارلمانی و شهرداری‌های این کشور را تحریم کردند و از هواداران خود خواستند در راستای اجرای این تصمیم، از شرکت در انتخابات خودداری کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، به نقل از سایت المنار، گروه ها و جنبش های انقلابی بحرین در کنفرانسی خبری، انتخابات پیش روی پارلمانی در این کشور را بی فایده و روندی برای تثبیت وضعیت کنونی توصیف و خاطرنشان کردند که در این انتخابات قدرت در چارچوب قانون منتقل نمی شود بلکه گروهی خاص همچنان با تصمیم گیری های ناعادلانه در عرصه قدرت باقی خواهند ماند.

این گروه ها در بیانیه ای مشترک تصریح کردند که تجربه انتخابات پارلمانی در سایه قانون سال 2002 و اختیارات ناقصی که بویژه پس از اصلاحات اخیر به مجلس نمایندگان بحرین اعطا شد، جای تردید باقی نمی گذارد که مجلس نمایندگان آینده نیز امکان ندارد که بتواند در جهت تحقق منافع شهروندان و اصلاح واقعی امور حرکت کند.

گروه های مخالف بحرینی همچنین تاکید کردند که پارلمان این کشور با ساختار کنونی خود از تحقق خواسته های مردمی چون آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی و.. عاجز است و به همین علت معارضان همچمنان به خون شهدایی که قربانی آزادی شده اند، پایبند خواهند ماند و تا آزادی همه بازداشت شدگان آزادی بیان و عقیده از جمله رهبران سیاسی و حقوقی و فعالان و محاکمه ناقضان حقوق بشر در بحرین و شکنجه کنندگان بازداشت شدگان، تن به هیچ سازشی نخواهند داد.

انتخابات پارلمانی بحرین روز 22 نوامبر (اول آذرماه) 2014 برگزار خواهد شد اما احزاب و جمعیت های سیاسی مخالف بحرینی تاکید کرده اند که این انتخابات عادلانه نیست و باید در قانون انتخابات و شیوه برگزاری آن اصلاحات واقعی صورت گیرد تا کسانی که در این انتخابات پیروز می شوند، نماینده واقعی مردم باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها