18 سال حبس، مجازات سه وکیل عربستانی

18 سال حبس، مجازات سه وکیل عربستانی
دوشنبه 5 آبان 1393 - 18:45

العالم - دادگاه جزایی ریاض، 3 وکیل را به اتهام توهین به دستگاه قضایی عربستان به 5 تا 8 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، منابع خبری آگاه اعلام کردند که این داگاه عربستانی، متهم نخست را به 8 سال و دو متهم دیگر را به 5 سال حبس و محرومیت از سفر به مدت 8 و 5 سال محکوم کرده است.

گفته می شود که "عبدالرحمن الصبیحی" یکی از این وکلا استاد سابق دانشکده عالی قضایی بوده و پیشتر در یادداشتی در شبکه اجتماعی تویتر اعلام کرده بود که در تماسی تلفنی از سوی دادگاه ریاض، از نوشتن یادادشت در شبکه های اجتماعی منع شده است بنابراین برخی این اقدام را تلاش برای ساکت کردن وکلای عربستانی از طریق پی گیری قضایی یا تهدید به منظور منصرف کردن آنها از پرداختن به وظایف اصلیشان، می دانند.

کمیته پی گیری جرایم اینترنتی عربستان پیشتر در اقدامی بی سابقه و با ادعای تلاش برای تخریب دستگاه قضایی و اقدام علیه وزارت دادگستری این کشور، 3 وکیل فعال در شبکه های اجتماعی را 1.25 میلیون ریال عربستان جریمه کرد.

به دنبال صدور این حکم و اعتراض این 3 وکیل، این کمیته در بیانیه ای تصریح کرده که این 3 وکیل به علت نگارش یاداداشت های اینترنتی توهین آمیز علیه دستگاه قضایی عربستان محاکمه شده اند.
از سوی دیگر این 3 وکیل نیز بیانیه کمیته پی گیری جرائم الکترونیکی عربستان را محکوم و این بیانیه را جانبدارانه توصیف کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها