مخالف ‌سوری: ائتلاف‌بین‌المللی، درخدمت ‌اسد است

مخالف ‌سوری: ائتلاف‌بین‌المللی، درخدمت ‌اسد است
چهارشنبه 7 آبان 1393 - 22:59

یکی از سرکرده‌های مخالفان سوری، با ابراز خشم خود از ناکامی تلاش‌های چندجانبه بین‌المللی برای سرنگونی دولت مردمی سوریه، مدعی شد که ائتلاف ضد داعش، به نفع ِ اسد به سوریه حمله کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ریاض الاسعد" از فرماندهان تشکل موسوم به ارتش آزاد، در گفت وگو با مجله الجزیره، گفت: ائتلاف بین المللی برای کمک به بشار اسد، به سوریه آمده است، بنابراین هر کشوری که با این ائتلاف همکاری کرده است، از اسد پشتیبانی کرده است(!)

وی با انتقاد از حرف و حدیث ها درباره ضرورت نجات شهر عین العرب، گفت: چرا به جای، عین العرب، دمشق را نجات نمی دهید؟! چرا می خواهید عین العرب را نجات دهید در حالی که کُردهایی نظیر حزب کارگردان کردستان که دوشادوش دولت سوریه می جنگند، در آن هستند؟ افراد این گروه، بسیاری از عناصر ارتش آزاد را کشته اند.

الاسعد که در سال 2011 از ارتش سوریه فرار کرد، ظهور داعش را ناشی از خلأی دانست که برخی کشورها و سیاستمداران در سوریه ایجاد کردند و با حمایت های مالی و سیاسی، زمینه ظهور گروهی را فراهم کردند که این خلأ را پر کند و در آن هنگام، داعش ظهور کرد.

وی دودستگی گروهک های مخالف را بازتابی از اختلافات جریان های سیاسی مخالف دولت سوریه از یک سو و اختلاف نظر کشورهای حامی این گروه ها از سوی دیگر ارزیابی کرد. 

ریاض الاسعد در پایان، سرنوشت عملیات نظامی گروه های مخالف دولت سوریه را با توجه به نبود وحدت منابع حمایت از گروه های نظامی، ناامید کننده دانست.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها