40 سازمان بین المللی خواستار آزادی زندانیان بحرینی شدند

40 سازمان بین المللی خواستار آزادی زندانیان بحرینی شدند
پنج‌شنبه 8 آبان 1393 - 11:49

العالم - 40 سازمان بین المللی خواستار فشار جامعه جهانی به رژیم آل خلیفه برای آزادی نبیل رجب، الخواجه و دیگر فعالان حقوق بشر در بحرین شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از اخبار البحرین، 40 سازمان بین المللی خواستار فشار جامعه جهانی به رژیم بحرین برای مقابله با اقدام های سرکوبگرانه این رژیم علیه مدافعان حقوق بشر شدند که به علت تلاش های مسالمت آمیزشان برای دستیابی به حقوق شناخته شده بین المللی در خصوص آزادی بیان و برپایی تجمع، در معرض آزار و اذیت، حبس و تبعید قرار گرفته اند.

براساس گزارش مرکز حقوق بشر بحرین، 16 نفر در سال 2014 به اتهام انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی به ویژه تویتر و اینستاگرام بازداشت شده و برجسته ترین فعالان حقوق بشر در بحرین از جمله نبیل رجب، زینب خواجه و غاده جمشیر با اتهامات واهی در خصوص آزادی بیان به حبس محکوم شده اند.

این سازمان های بین المللی تاکید کرده اند که با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات پارلمانی بحرین در 22 نوامبر، جامعه جهانی باید دولت بحرین را متقاعد به اهمیت آزادی مدافعان حقوق بشر به عنوان یکی از شاخصه ها در برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه بنماید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها