اعزام تروریست از لاهه به سوریه !

اعزام تروریست از لاهه به سوریه !
دوشنبه 12 آبان 1393 - 13:07

شهر لاهه هلند به عنوان یکی از اصلی ترین شهرهای اعزام تروریست به سوریه معرفی شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه آمریکایی "وال استریت جورنال" نوشت: شهر لاهه هلند که مقر دیوان کیفری بین المللی درآن واقع است، یکی از اصلی ترین مراکز اعزام تروریست به سوریه به شمار می رود.

بر اساس این گزارش ، در شهر لاهه ، نسل جدیدی از تروریستهای محلی وجود دارند و یک چهارم تروریست های هلندی که تعدادشان بر اساس آمارهای دولت هلند 140 نفر است ، برای ملحق شدن به گروه تروریستی داعش در شهر لاهه جذب شده اند، و درنتیجه می توان گفت که این شهر ، مکان مساعدی برای رشد این گروه تندرو حساب می شود.

به نوشته این روزنامه ، لاهه همواره خود را به عنوان شهر صلح و عدالت تبلیغ می کند، به ویژه اینکه دیوان عدالت بین المللی که مقرش در لاهه است ، اما در مقابل شاهدیم که عناصر تندرو از این شهر به گروه های تروریستی ملحق می شوند تا جائیکه برخی ها از آن به عنوان " شهر جهاد " نام می برند.

طبق آمارهای رسمی ، حدود 200 نفر در لاهه از گروه داعش حمایت می کنند و پلیس هلند اخیراً اعلام کرده است که در ماه های اخیر یازده نفر را دراین شهر به اتهام جذب افرادی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش دستگیر کرده است.

دادستانی کل هلند سوم اکتبر گذشته اعلام کرد که اتهاماتی را علیه 5 نفر ازاین بازداشت شدگان ارائه خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه ، علیرغم اقدامات پیشگیرانه اخیر مسؤولان هلندی ، بسیاری از خانواده های هلندی بیم آن دارند که فرزندانشان به گروه های تروریستی بپیوندند، تاجائیکه در برخی از موارد گذرنامه های آنان را برای جلوگیری از رفتنشان به منطقه خاورمیانه مخفی می کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیراً درگزارشی اعلام کرد که تروریست های خارجی در سطح گسترده به سوریه و عراق می روند، به طوریکه حدود 15 هزار نفر از این عناصر خارجی از بیش از هشتاد کشور جهان برای ملحق شدن به گروه داعش و دیگر گروه های تروریستی – افراطی عازم این دو کشور شده اند.

دولت هلند اخیراً اعلام کرده است که درصدد لغو تابعیت عناصر وابسته به گروه های تروریستی خواهد بود، و حتی درصورتیکه محکومیت سابق آنان برای نهادهای قضایی اثبات نشود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها