لندن، در میزبانی ِ سرکردگان تروریسم از رو نمی‌رود

لندن، در میزبانی ِ سرکردگان تروریسم از رو نمی‌رود
شنبه 17 آبان 1393 - 17:32

العالم - "بهیه ماردینی" مشاور اطلاع رسانی ائتلاف سوری معارض گفت: این ائتلاف دعوت نامه رسمی برای شرکت در نشست (باصطلاح) دوستان سوریه که قرار است دوشنبه در لندن برگزار شود، دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماردینی افزود: دعوت مزبور شامل سفر به انگلستان، دیدار با "فیلیپ هاموند" وزیر امور خارجه آن کشور، شرکت در نشست (باصطلاح) دوستان سوریه و دیدار با نمایندگان مجالس، دیپلمات ها و رسانه های گروهی انگلیسی است.

این مخالف سوری در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه، گفت: هیات ائتلاف مخالفان حکومت سوریه به سرپرستی "هادی البحره" رییس این ائتلاف در نشست لندن که در سطح سفرای کشورهای (باصطلاح) دوستان سوریه در انگلیس برگزار خواهد شد، حضور خواهد یافت.

گروه اصلی (باصطلاح) دوستان سوریه شامل ترکیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلستان، آمریکا، عربستان، مصر، قطر، امارات و اردن است که در گذشته نشست هایی در برخی از پایتخت های جهان برگزار نموده است.

برخی از منابع می گویند که احتمالا در نشست لندن طرح پیشنهادی "استفان دی میتسورا" فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در زمینه ایجاد "مناطق امن" دور از درگیری در سوریه بررسی خواهد شد که مهمترین این مناطق شهر حلب است.

مخالفان سوری که سلسله نشست های بی نتیجۀ به اصطلاح "دوستان سوریه" را ناامیدانه دنبال می کنند، آن را "جنبش هتل ها" نامیده اند؛ سرکردگانی که خود در پایتخت های آفریقایی و اروپایی سرگرم مذاکرات بی انتها هستند و دیگران را به اقدام مسلحانه فرا می خوانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها