گزارش العالم از واکنش سوریها به سفر دی میستورا

گزارش العالم از واکنش سوریها به سفر دی میستورا
سه شنبه 20 آبان 1393 - 11:47

دمشق (العالم) ـ شهروندان سوری معتقدند ماموریت دی میستورا تنها در صورتی موثر خواهد بود که کشورهای حامی افراد مسلح، تجهیز این گروه ها و قاچاق سلاح به سوریه را متوقف کنند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از سوریه گزارش داد، شهروندان سوری که همواره از آغاز جنگ علیه کشورشان بر مخالفت با هرگونه دخالت خارجی به ویژه نظامی تاکید کرده اند، معتقدند ماموریت دی میستورا تنها در صورتی موثر خواهد بود که کشورهای حامی افراد مسلح به توقف تجهیز گروه های مسلح و قاچاق سلاح و تجهیزات به سوریه پایبند باشند.
یکی از شهروندان سوری به خبرنگار العالم  گفت: سفر دی میستورا به سوریه نتیجه ای ندارد. جامعه بین المللی اگر می خواهد بحران سوریه را حل کند راه حل آن مبارزه با تروریسم است و این ارتش سوریه است که مساله را یکسره خواهد کرد.
یکی دیگر از شهروندان سوری در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: همزمان با پیروزی های ارتش سوریه و هم پیمانان آن، جامعه بین المللی برای به اصطلاح یافتن راه حل سیاسی بحران سوریه به ویژه بعد از مساله تشکیل ائتلاف بین المللی و هدف قرار دادن گروه داعش، در صدد حرکت در این مسیر است.
شهروندان سوری معتقدند که اقدامات کنونی بین المللی به خصوص در زمینه یافتن راه حل سیاسی بی ارزش است زیرا سوریه از آغاز بحران این مساله را از طریق راه حل اجتماعی و آشتی های ملی مطرح کرده است بنابراین سفر دی میستورا هیچ ارزشی برای افکار عمومی سوریه ندارد.
دی میستورا برنامه فشرده و دیدارهایی با مسوولان سوری دارد. وی اواخر دیروز با بشار اسد، رییس جمهور سوریه نیز دیدار کرد و احتمال می رود که همچنین با نمایندگان احزاب سیاسی و جریان های مخالف در داخل سوریه ملاقات کند.
دی میستورا در این دیدار بشار اسد را از مفاد اصلی طرح خود و اهداف آن برای توقف جنگ در حلب مطلع کرد و اسد نیز طرح وی را قابل بررسی دانست.

دی میستورا همچنین با ولید معلم وزیر خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار درباره نتایج سفرهای دی میستورا به پایتخت برخی کشورها و آنچه در شورای امنیت درباره بحران سوریه ارایه شده از جمله طرح او درباره توقف (درگیری) در شهر حلب گفتگو کردند.
 

پربیننده ترین خبرها