استقبال جنبش جهاد از عملیات شهادت‌طلبانه قدس

سه شنبه 20 آبان 1393 - 16:53

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با استقبال از عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری، آن را واکنش ملت فلسطین به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، و انتفاضۀ اهالی کرانه باختری ضد یهودی سازی خواند.

"داود شهاب" سخنگوی جنبش جهاد اسلامی، روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: جنبش جهاد اسلامی از عملیات بی نظیر و مردمی فلسطینی ها تحت عنوان حمایت از قدس و مسجد الاقصی تجلیل می کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی درک کرد و به زودی بیش از این درک خواهد کرد که تجاوزهای خصمانه ضد مردم قدس و کرانه باختری و مناطق اشغالی 1948، اشتباهی بزرگ بوده است و از آن بزرگ تر، اشتباهِ این رژیم در شکستن حرمت مسجد الاقصی است. اشتباهی که از سال 1967 تاکنون سابقه نداشته است.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: پلیس رژیم صهیونیستی دو روز پیش، جوانی فلسطینی به نام "خیرالدین حمدان" را در منطقه کفر کنا در مناطق اشغالی فلسطین به شهادت رساندند. ملت فلسطین و جنبش جهاد نمی تواند بپذیرد که این جنایت، بدون مجازات بماند.

وی در ادامه گفت: دو عملیات دلاورانه فلسطینی ها در تل آویو و شهر الخلیل در شمال استان الخلیل، به مثابه واکنشی به نام تمام ملت فلسطین به جنایت های رژیم صهیونیستی است. با این حال باید این پیام را به رژیم صهیونیستی برسانیم که آن چه تاکنون مشاهده کرده است، در قبال آن چه خواهد دید، چیزی نیست.

شهاب افزود: در حال حاضر انتفاضه فلسطین شکل گرفته و روز به روز در حال گسترش است. این انتفاضه از قبل از حمله رژیم صهیونیستی به غزه، با ترور خونسردانۀ محمد ابوخضیر در شهر قدس آغاز شد و ادامه یافت و اکنون در اردوگاه شعفاط، مناطق العیزریه، العیسویه، الحی الثوری و سلوان و وجب به وجب قدس اشغالی در جریان است.

وی انتفاضه خودجوش فلسطینی های کرانه باختری را تحولی بی نظیر توصیف کرد و گفت: الخلیل برای دومین بار، ندای قدس را لبیک گفت. نابلس نیز با عملیاتی که انور ابوحاشیه از ساکنان اردوگاه عسکر انجام داد، به این انتفاضه پیوست.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی همواره در تلاش بوده است تا جوانان فلسطینی را گرفتار انحراف کند اما امروز جوانان فلسطینی علیرغم اینکه کاملا از ناحیه کشورهای عربی و اسلامی پشتشان خالی شده است، با این حال در برابر رژیم صهیونیستی بپا خاستند.

وی تصریح کرد: چند روز پیش نیز "ابراهیم العکاری" یکی دیگر از فرزندان مقاومت، عملیاتی دلیرانه ضد رژیم صهیونیستی در قدس انجام داد و این در واقع تلاشی برای جلب نظر اعراب، مسلمانان و جامعه جهانی به مساله فلسطین است.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان گفت: پیام ما به تمام جهان آن است که امروز، جهاد، امری واجب و حق است، اما این جهاد باید در سرزمین فلسطین باشد. ملت فلسطین نیز نباید هدف را گم کند و تنها دغدغه اش باید قدس و مسجد الاقصی باشد.


10-22:40
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها