واکنش نبیل رجب برتهدید رژیم بحرین برتحریم انتخابات

واکنش نبیل رجب برتهدید رژیم بحرین برتحریم انتخابات
سه شنبه 27 آبان 1393 - 21:22

العالم - رییس مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد که تهدید مردم و وادار کردن آنها به مشارکت در انتخابات از سوی حکومت، نقض حقوق سیاسی یک ملت و تحریم انتخابات و یا تصمیم به مشارکت در آن جزو حقوق ملت است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نبیل رجب رییس مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه خود در شبکه ارتباط اجتماعی توییتر نوشت: مقام های بحرین سیاست مجازات جمعی را علیه ملت در پیش گرفته اند، زندان ها مملو از زندانیان سیاسی است و در واقع سلول ها برای کمتر از نیمی از این زندانیان ساخته شده اند که این امر باعث شکنجه روحی بازداشت شدگان می شود.

وی از موسسه حقوق بشر و دبیرخانه شکایات خواست تا در زمینه نقض حقوق بازداشت شدگان تحقیق کنند؛ زیرا زندانیان در داخل زندان منطقه "جو" بر روی زمین و یا در راهروها می خوابند. هدف از تاسیس دبیرخانه شکایات و موسسه حقوق بشر، بهبود وضعیت حقوق بشر و نه ترمیم چهره رژیم بحرین است.

نبیل رجب اظهار داشت: تحریم انتخابات و یا تصمیم به مشارکت در آن جزو حقوق ملت است و هرکسی حق دارد برای طرح و اهداف خود تبلیغ و دیگران را به طرح خود دعوت کند.

هادی موسوی، رییس اداره آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت وفاق، از اقدام مقام های بحرین در ترساندن شهروندان پس از تصمیم آنها برای تحریم انتخابات انتقاد کرد و گفت: این تهدیدها و هشدارها بر تصمیم شهروندان تاثیر نخواهد داشت؛ زیرا آنها پیشتر نیز به خیابانها آمده اند و با بازداشت ها، شکنجه ها، ظلم و ستم، سرکوب و اخراج ازمشاغل خود روبرو شده بوده اند از این رو دیگر هیچ ترس و واهمه ای ندارند.

وی افزود: ملت بحرین به مبارزه خود تا ایجاد تحول دموکراتیک و پایان دادن به سیاست استبداد و تکروی در قدرت ادامه می دهد.

گفتنی است، سمیره رجب وزیر مشاور دولت در امور اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی رژیم آل خلیفه روز سه شنبه (27 آبان ماه) در نشست خبری پس از جلسه هیات وزیران، درباره تشویق به تحریم انتخابات پارلمانی و شهرداری ها که قرار است روز شنبه آینده، اول آذر ماه ( 22 نوامبر) برگزار شود، هشدار داد و تاکید کرد که دولت برای مقابله با هر تلاشی به منظور به تعطیل کشاندن انتخابات، تدابیر قانونی لازم را اتخاذ خواهد کرد.

سمیره رجب در این نشست تحریم کنندگان انتخابات پارلمانی و شهرداری ها را آشکارا تهدید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها