آل خلیفه تحریم کنندگان انتخابات را آشکارا تهدید کرد

آل خلیفه تحریم کنندگان انتخابات را آشکارا تهدید کرد
سه شنبه 27 آبان 1393 - 14:37

سخنگوی رسمی رژیم آل خلیفه تحریم کنندگان انتخابات پارلمانی و شهرداری ها را آشکارا تهدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری بحرین، "سمیره رجب" در نشست خبری پس از جلسه هیات وزیران،گفت: کسی که انتخابات را تحریم کند یا مانع مشارکت شهروندان در انتخابات شود و آن ها را تهدید کند، با قانون مواجه خواهد شد.
وی با این ادعا که در همه جای دنیا همین روال دنبال می شود اظهار داشت: تلاش برای اخلال و تاثیرگذاری بر انتخابات – از طریق تحریک به تحریم آن و توهین به نامزدها - را قانون جرم محسوب می کند.
وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی رژیم آل خلیفه خاطرنشان کرد: وزارت کشور طرح تامین امنیت انتخابات، شهروندان و ضوابط حمایت از حق مشارکت شهروندان در انتخابات را تهیه کرده است و قانون اجرا خواهد شد.
از سوی دیگر هادی الموسوی، عضو ارشد جمعیت وفاق بحرین، (بزرگ ترین گروه مخالف بحرینی) تهدید مقامات آل خلیفه ضد شهروندان تحریم کننده انتخابات را مورد انتقاد قرار داد.
وی خطر نشان کرد: این تهدیدها و هشدارها در تصمیم مردم تاثیر نخواهد گذاشت زیرا آن ها تاکنون با همه خشونت ها، گلوله ها، بازداشت ها، شکنجه ها و سرکوب ها مقابله کرده اند.
الموسوی تاکید کرد: مردم بحرین بر مبارزه اش برای برقراری دموکراسی و پایان استبداد و انحصار قدرت پافشاری می کند.
از سوی دیگر شیخ حسین الدیهی، معاون دبیر کل جمعیت وفاق، گفت: انتخابات آتی حداقل های مشارکت سیاسی واقعی مردم بحرین را برآورده نمی کند، زیرا مجلس نمایندگان فاقد اختیارات است و رای شهروند هیچ تاثیری در [روند تصمیم گیری ها] آن نخواهد داشت. تصمیم ها خواه در بعد قانونگذاری و خواه نظارتی و یا مالی از خارج مجلس خواهد آمد.
الدیهی اهداف جنبش مردمی را که در فوریه 2011 آغاز شد، اینگونه برشمرد:رسیدن به مشارکت واقعی مردم در اداره کشور، توزیع [عادلانه] ثروت، شکل گیری نظام سیاسی بر آمده از رای مردم و استقلال قوا.
معاون دبیر کل جمعیت وفاق، خاطر نشان کرد، هر انتخاباتی که مخالفان در آن مشارکت نداشته باشند به معنای شکست تغییراتی است که حکومت ادعای آن را دارد.

طبق دستور حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین، انتخابات پارلمانی این کشور قرار است اول آذر ماه (22 نوامبر) برگزار شود.

درهمین حال مخالفان حکومت بحرین در واکنش به انتخابات فرمایشی اعلام کرده اند که دو روز جمعه و شنبه یعنی30 آبان و اول آذر ماه (21 و 22 نوامبر) همه پرسی برگزار خواهد شد و مردم برای برای شرکت در آن فراخوانده اند.
قرار است مردم بحرین در این همه پرسی به این سؤال جواب دهند:  "آیا مایلید سرنوشت خود را با انتخاب یک نظام سیاسی جدید زیر نظر سازمان ملل متحد تعیین کنید؟"

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها