معارضان چگونه به جنون قدرت اردوغان پی برده اند+ فیلم

پنج‌شنبه 6 آذر 1393 - 12:56

آنکارا(العالم)- خبرنگار شبکه خبری العالم در ترکیه گفت: احزاب معارض این کشور در نشستی سیاست های دولت ترکیه در قبال سوریه را محکوم کردند و از اردوغان خواستند در سیاست های مبتنی بر حمایت از تروریسم خود در سوریه تجدید نظر کند.

نمایندگان مهم ترین احزاب معارض ترکیه از جمله حزب الشعب الجمهوری و حزب کومنیست ترکیه در این نشست از دولت عدالت و توسعه خواستند در سیاست های خود تجدید نظر کند تا با منافع ملت ترکیه همگام شود و به حمایت از تروریسم و گروه های مسلح پایان دهد.

"کمال اوکویان" تحلیلگر سیاسی ترک در گفت وگو با خبرنگار العالم با اشاره به این که سرنوشت دولت عدالت و توسعه در روزهای آینده، به میزان خدمت آن به منافع آمریکا و در منطقه بستگی دارد، گفت: اردوغان به خاطر سیاست های خود در سوریه سیلی محکمی خورد و تظاهرات گسترده علیه او در مناطق مختلف این کشور به علت شیوع فساد در دستگاه های دولتی و نزدیکانش، باعث نواخته شدن سیلی محکم دیگری به صورت او شد.

وی افزود: به همین علت عمر دولت کنونی ترکیه روبه پایان است و این دولت در سیاست های خود در قبال سوریه همچنان با شکست مواجه است و با وجود این که دشمنان سوریه طرح و برنامه های جدیدی را در خصوص سوریه اجرا می کنند اما پایداری و استقامت سوریه تمام این طرح و برنامه ها را مانند گذشته شکست خواهد داد.

"ظفر باللی" نویسنده و روزنامه نگار ترکیه ای به خبرنگار العالم تأکید کرد: محال است که دولت عدالت و توسعه از سیاست های خود در قبال سوریه عقب نشینی کند زیرا این سیاست ها متعلق به دولت ترکیه نیست بلکه سیاست های امپریالیسم می باشد و دولت ترکیه تنها ابزاری برای اجرای آن در منطقه است.

احزاب معارض ترکیه فقدان مشارکت ترکیه در ائتلاف آمریکایی ضد داعش را ناشی از آن می دانند که دولت ترکیه پشتیبان و حامی مالی و نیز پناه گاه گروه های تروریستی است.

برخی دیگر از معارضان نیز رفتار عجیب و اظهارات ضد و نقیض اردوغان را ناشی از شکست سیاست های وی در منطقه و ناتوانی او در جامه عمل پوشاندن به رویاهای امپراتوری وی می دانند.

"سارب اورهان" عضو حزب کمونیستی ترکیه به شبکه العالم گفت: دولت کنونی ترکیه در اصل سیاست خاصی ندارد و تنها و هم و غم دولتمردان ترکیه سرنگونی دولت سوریه است؛ ما همه می دانیم که آنها خودشان داعش را تاسیس کرده اند و شواهد و ادله متعددی درباره حمایت دولت ترکیه از تروریسم وجود دارد و محموله های توقیف شده در مرز ترکیه با سوریه، یکی از مهم ترین دلیل ها دراین زمینه است.

"الهان جهانیر" نمانیده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در پارلمان این کشور به العالم گفت: دولت ترکیه دیگر قادر به پوشش دادن رسوایی ها، مفاسد و رشوه خواری دستگاه های دولتی نیست و می توانیم بگویم حزب عدالت و توسعه به پایان حکومت خود رسیده است.

وی افزود: همه دولت ها مشروعیت خود را با اجرای قوانین و احترام به حقوق ملت ها کسب می کنند و این مساله ای است که در خصوص دولت عدالت و توسعه ترکیه صدق نمی کند؛ این دولت که آزادی های مردم را محدود می کند، شایستگی حکومت به آنها را ندارد.

مخالفان اردوغان می گویند: وی به جنون قدرت مبتلا شده است زیرا وی در عرصه داخلی نیز رفتارهای عجیب و غریبی دارد و به عنوان مثال وی وقتی ادعا کرد که اسلام نقش زنان را به مادر بودن محدود کرده است، در واقع به زنان ترکیه و جایگاه آنها توهین کرد.

احزاب معارض ترکیه همچنان با رفتار و سیاست های دولت عدالت و توسعه مخالفت کرده و او را به حمایت از تروریسم متهم می کنند و می گویند: اردوغان ترکیه را به کشوری منزوی در سطح منطقه تبدیل کرده است.
MKH-26-22:40

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها