دلیل عذرخواهی السبسی از تونسی‌ها + فیلم

يکشنبه 9 آذر 1393 - 16:14

حزب ندای تونس با مأمور شدن حزب پیروز در انتخابات پارلمانی از سوی " منصف المرزوقی " رئیس جمهوری فعلی برای تشکیل دولت جدید مخالفت کرد.

خبرنگار شبکه العالم از تونس گزارش داد، مخالفت حزب ندای تونس با این مساله درحالی است که قائد السبسی نامزد ریاست جمهوری تونس در پی اعتراض های گسترده به سخنان وی که ضد اهالی مناطق جنوب تلقی شده است، از اهالی جنوب عذرخواهی کرده است.

تعویق مسأله تشکیل دولت جدید تونس به بعد از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس، یکی از نتایج میانجی گری راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضه تونس میان محمد منصف المرزوقی رئیس جمهوری فعلی و دیگر طرف های گفت و گوی ملی پس از ناتوانی مصوبات قانون از ارائه راه حل مورد رضایت همه احزاب است.

" راشد الغنوشی" رئیس جنبش النهضه تونس به خبرنگار العالم گفت: بنا به درخواست کمیته چهارجانبه گفتگوی ملی ، از من با اصرار خواسته شد که با منصف المرزوقی رئیس جمهور تونس دیدار کنم تا از آن جهت که در مرحله دشواری هستیم ، وی تمایل خود را برای یکسره کردن موضوع تعیین مامور برای تشیکل دولت جدید اعلام دارد و المرزوقی به من گفت که مساله یکسره شده است.

بحران تعیین مامور برای تشکیل دولت جدید تونس با موجی از اعتراض ها در استان های جنوبی تونس روبرو شد ، چرا که الباجی قائد السبسی نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس اظهاراتی را مطرح کرد که اهانت به ساکنان استان های جنوبی تلقی شد و درنتیجه وی مجبور به عذرخواهی از آنان شد.

" الباجی قايد السبسی" رئيس جنبش ندای تونس و نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس در پاسخ به سؤال خبرنگار العالم دراینباره گفت : صحبتهایی مطرح شد که من یکی از کسانی بودم که گفتم باید این مسائل را پشت سرگذاشت.

وی افزود: من از همه کسانی که از اظهاراتم برداشت اشتباهی کردند عذرخواهی می کنم؛ مهم این است که همه دست در دست هم برای پیشرفت بیشتر تونس حرکت کنیم.

مدیریت ستاد انتخاباتی المرزوقی دعوت به هرگونه تظاهرات را رد کرد و خواستار برقراری آرامش شد؛ برخی از احزاب و سازمان ها نیز درخواست های مشابه مطرح کرده اند.

" محمد الفاضل محفوظ " سخنگوی کمیته گفتگوی ملی در گفتگو با شبکه خبری العالم ، اظهار داشت: بعد از بررسی اوضاع عمومی کشور که متشنج اعلام شده است ، این مرکز از همه زنان و مردان تونسی می خواهد از هر گونه ایراد سخنرانی و اظهارنظری که به متشنج شدن اوضاع سیاسی منجر می شود، بپرهیزند؛ و به دنبال درخواست هایی نروند که موجب تفرقه و اختلاف می شود.

وی افزود که تونس درحال حاضر ، شرایط حساسی را در دوره انتقالی می گذراند و دراین شرایط ، ازهمه انتظار می رود که نهایت احتیاط را برای جلوگیری از متشنج شدن اوضاع به کار گیرند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها