صدر به نیروهایش برای نبرد با داعش آماده باش داد

صدر به نیروهایش برای نبرد با داعش آماده باش داد
پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - 18:03

مقتدا صدر رهبر جریان صدر در عراق از اعضای "گروهان های صلح" (سرایا السلام) وابسته به این جریان خواست طی 48 ساعت آینده برای دریافت دستور جهاد به حالت آماده باش درآیند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، ابودعا العیساوی یکی از معاونان مقتدا صدر گفت: این فراخوان با توجه به شرایط ویژه و خطر امنیتی در شهر سامرا اعلام شده است.

العیساوی در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاد و استثنایی در شهر سامرا و تهدید آن از سوی تکفیری ها و تروریست ها، مقتدا صدر به برادران مبارز و مجاهد دستور داد تا برای لبیک به ندای جهاد کاملا آماده باشند.

وی تاکید کرد: اعضای گروهان های صلح باید تا زمان رسیدن دستور نظامی مستقیم از سوی مقتدا صدر در وضعیت آماده باش قرار داشته باشند.

این در حالی است که سامرا روز گذشته شاهد عملیات انتحاری بود که در آن یک دستگاه تانکر بمب گذاری شده در منطقه "مکیشیفه" منفجر شد.

این انفجار پس از حمله خمپاره ای در این منطقه رخ داد و در جریان آن 10 نیروی امنیتی جان باخته و هشت نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به دنبال این ناآرامی ها، درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و تروریست های داعش در مکیشیفه و الزلایه رخ داد.

در همین حال، سپهبد عماد الزهیدی فرمانده عملیات سامرا، از آزادی 60 درصد منطقه المعتصم در جنوب سامرا خبر داد و تاکید کرد که تا چند ساعت آینده این منطقه به طور کامل آزاد خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها