وقتی که مبارک بی گناه و انقلابیون جنایتکار می شوند

پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - 19:26

قاهره (العالم) – جناح های سیاسی مصر، تبرئه حسنی مبارک، دیکتاتور برکنار شده این کشور را در حالی که جوانان انقلاب ژانویه همچنان در زندان هستند، مورد انتقاد قرار دادند .

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، ائتلاف عدالت اجتماعی مصر با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، آمادگی خود را برای مقابله با نمادهای فساد دوره مبارک که اکنون جوانان انقلابی به جای آنان زندانی شده اند، تاکید کرد.

این ائتلاف عزم خود را بر جلوگیری از بازگشت آنان به حیات سیاسی و ادامه مبارزه انقلابی تا سرنگونی کامل بازمانده های رژیم مبارک اعلام کرد.

جمال زهران هماهنگ کننده کل ائتلاف عدالت اجتماعی مصر به شبکه خبری العالم گفت: این حکم از نظر ما و تیم حقوقی ما باطل بوده و آن را به عنوان یک حکم واقعی به رسمیت نمی شناسیم، بنابراین به تلاش تا سرنگونی حکومت فاسد مصر و محاکمه دوباره مبارک ادامه می دهیم.

حمد الفخرانی نماینده سابق مجلس مصر نیز گفت: مردم منتظر شنیدن خبر محکومیت مبارک به دلیل 25 سال حکومت دیکتاتوری وی بودند و به همین دلیل به خیابان ها آمدند اما پس از شنیدن خبر تبرئه مبارک شوکه شدند. 

اسعد هیکل سخنگوی کمیته آزادی های سندیکای وکلا خاطرنشان کرد: تبرئه مبارک حکمی غافلگیر کننده، ناراحت کننده و دردناک برای مردم مصر بود.   

درهمین حال، علی عبدالحمید عضو ائتلاف عدالت اجتماعی مصر گفت: قاضیِ مبارک اگر درایت داشت، باید پس از صدور حکم که میلیون ها نفر از مردم مصر را شوکه کرد، کنار می رفت.

تبرئه مبارک در حالی است که هنوز افراد انقلابی مانند احمد دومه، علاء عبدالفتاح، احمد ماهر و سایر جوانان انقلابی در زندان منتظر حکم قاضی برای مشخص شدن مدت زمان زندانشان هستند؛ گویی آنان بهای انقلاب علیه مبارک و فسادش را می پردازند.  
MKH-11-11:07

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها