عشایر عراق برای جنگ با داعش متحد می‌شوند

عشایر عراق برای جنگ با داعش متحد می‌شوند
پنج‌شنبه 4 دی 1393 - 14:36

شماری از سران عشایر و مسوولان محلی عراقی در استان‌های بغداد، الانبار، دیالی و بابل بر وحدت و یکپارچکی در جنگ علیه داعش تاکید کردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عشایر عراق با تاکید بر وحدت و یکپارچگی میان همه گروه های عراقی، گفتند: اجازه نخواهند داد در وحدت و یکپارچگی میان آنها خللی وارد شود.

"ناصر حمود" یکی از سران عشایر عراق در استان الانبار دیروز در حاشیه "کنفرانس ملی صلح و امنیت جامعه" به سومریه نیوز با تاکید بر اهمیت این کنفرانس گفت: در این نشست ما به هدف دستیابی به نتایج سازنده در کشور با برادرانمان به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

کنفرانس ملی صلح و امنیت جامعه دیروز (چهارشنبه) با حضور شماری از سران و بزرگان عشایر عراق، نمایندگانی از استان های دیالی، الانبار، بغدا، بابل و سازمان های جامعه مدنی در شهر بابل برگزارشد.
حمود با اشاره به اینکه این کنفرانس موجب تحکیم محبت و برادری میان همه گروههای عراقی شد، افزود: همه ما در برابر وطن خود مسوولیت سنگینی بر دوش داشته و نمی خواهیم تلاشهای انجام شده در این زمینه تباه شود.

درهمین حال، "اکرم عبود الجنابی" یکی از سران عشایر عراق با برشمردن اهمیت وحدت میان گروههای عراقی، گفت: فرصت نمی دهیم کسی وحدت و پکپارچگی ما را از بین ببرد چراکه دشمنان ملت عراق چیزی جز این نمی خواهند.

الجنابی تاکید کرد: عشایر در همه استان ها با حفظ یکپارچگی، در کنار دولت عراق علیه داعش و دیگر تشکیلات تروریستی که عراق و ملت آن را هدف قرارداده، ایستاده است.

"هیثم الجبوری" یکی از نمایندگان پارلمان عراق این کنفرانس را موجب دمیده شدن روح برادری میان عشایر و همگرایی به ویژه پس از آزادی بسیاری از مناطق این کشور از تروریست های داعش دانست. وی گفت: برگزاری این کنفرانس برای همبستگی و نزدیک شدن دیدگاه ها بسیار ضروری بود چراکه سرنوشت و اهدافمان یکی است.

وی از برگزاری کنفرانسی در آینده نزدیک به همین منظور خبر داد.

عراق از دهم ژوئن 2014 پس از تسلط کامل عناصرداعش بر استان نینوا و پیشروی به سوی استان های صلاح الدین، دیالی و کرکوک، شاهد وضعیت امنیتی فزاینده ای برای مقابله با تروریست های داعش است و همچنان عملیات نظامی در الانبار برای نابودی تروریست های داعش ادامه دارد. همچنین حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه مواضع داعش در مناطق مختلف در این استان ها ادامه دارد که در نتیجه آن شماری از تروریست ها تا کنون کشته و یا زخمی شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها