تظاهرات اردنی‌ها در مخالفت با گاز اسرائیلی

تظاهرات اردنی‌ها در مخالفت با گاز اسرائیلی
جمعه 5 دی 1393 - 20:35

صدها اردنی با برپایی تظاهرات در امان پایتخت این کشور، پس از نماز جمعه مخالفت شان را با تصمیم دولت مبنی بر امضای قرار داد گاز با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم تظاهرکنندگان پلاکاردهایی داشتند که در آنها نوشته شده بود، " قرارداد گاز، مسجد الاقصی را می سوزاند"، "قرارداد گاز، خیانت به امت است"، " صهیونیست ها تا روز قیامت دشمن ما هستند".

آنان همچنین شعار دادند، "اسراییل باید از میان برود"، "این گونه پیامبر (ص) به ما آموخت "، " گاز یعنی رژیم صهیونیستی، یعنی اشغال امان".

تظاهر کنندگان همچنین توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و لغو پیمان صلح وادی عربه با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.  

علی ابو السکر، معاون دبیر کل حزب جبهه عمل اسلامی، در این تظاهرات گفت: قرار داد گاز با اسراییل لکه ننگی در تاریخ هر طرفی است که آن را امضا یا در برابر آن سکوت می کند.

مجلس اردن روز 10 دسامبر 2014 با اکثریت آرا با تصمیم دولت در خصوص امضای قرار داد 15 ساله گاز که بر اساس آن رژیم صهیونیستی از سال 2017  میلادی گاز اردن را تامین خواهد کرد، مخالفت کردند .  

شرکت نوبل انرژی آمریکا که امتیاز استخراج گاز در رژیم صهیونیستی را داراست، سپتامبر 2014 اعلام کرد که قرار داد اولیه صدور گاز به اردن به مدت 15 سال به مبلغ حدود 15 میلیارد دلار را با شرکت ملی برق اردن امضا کرده که با نهایی شدن این قرارداد رژیم صهیونیستی به منبع اصلی تامین گاز اردن در این مدت تبدیل خواهد شد.

محمد حامد، وزیر انرژی اردن، در مجلس این کشور در دفاع از اقدام دولت مدعی شد: خرید گاز از شرکت آمریکایی نوبل، آینده اردن را تهدید نمی کند و اقتصاد ما را در اختیار هیچ طرف خارجی قرار نمی دهد.   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها