آمار ایزدی‌ های ناپدید شده در عراق

آمار ایزدی‌ های ناپدید شده در عراق
سه شنبه 9 دی 1393 - 10:52

کمیساریای مستقل حقوق بشر عراق، روز دوشنبه از ناپدید شدن 3583 ایزدی در عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشری العبیدی" در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: 3583 ایزدی ناپدید شده اند که 1597 تن از آنان زن و 1986 نفر هستند و هیچ اطلاعات درستی درباره مرگ یا ربوده شدن آنان وجود ندارد. در این میان، 441 ایزدی از چنگ داعش آزاد شدند که 280 تن از آنان زن و شماری از آنان باردار بودند.
وی با تاکید بر این که با زنان نجات یافته دیدار کرده است، هماهنگی بیشتر در این زمینه میان مسؤولان محلی کردستان عراق، دولت فدرال عراق و فرماندهی ائتلاف به منظور آزادسازی دختران ربوده شده توسط داعش را خواستار شد و بر ضرورت پی ریزی طرحی برای زمینه سازی روانی و بدنی و اجتماعی و اقتصادی زنان ربوده شده ایزدی و پیگیری وضع سلامتی جسمی و روانی آنان تاکید کرد.
"فاضل الغراوی" دیگر عضو کمیساریای مستقل حقوق بشر با تاکید پیگیری تجاوزهای داعش در حق مردم عراق، به ویژه جنایت هایی از قبیل کشتار جمعی و جنایت ضد بشریت؛ سال 2014 را از خونین ترین و خشونت بارترین سال های عراق توصیف کرد.
گروه تروریستی داعش با حمله به مناطق شمال و غرب عراق، اقلیت های مختلف ساکن در استان نینوا اعم از ایزدی، مسیحی را آواره کرد و شمار زیادی از ایزدی ها را یا اسیر کرد یا در بازار برده فروش ها فروخت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها