زنان آسیب دیده ایزدی به آلمان می‌روند

زنان آسیب دیده ایزدی به آلمان می‌روند
سه شنبه 9 دی 1393 - 13:16

هزار زن و دختر ایزدی که در نتیجه اقدامات جنایتکارانه داعش آسیب دیده اند، برای درمان به آلمان منتقل می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسن دنایی" از فعالان ایزدی گفت: آلمان تصمیم گرفته است هزار زن و دختر ایزدی را در یکی از شهرهای خود درمان کند.
وی به خبرگزاری روسی "اسپاتنیک" گفت: در این برنامه، زنان و دخترانی که بر اثر اقدامات خشونت آمیز داعش آسیب دیده و به ویژه کسانی که از دست این گروه تروریستی گریخته اند، تحت درمان قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد که چندین هیأت از سوی دولت آلمان از اردوگاه های آوارگان ایزدی در عراق بازدید کرده اند، تا روشی را تشخیص زنان و کودکانی که توسط داعش آسیب دیده اند مشخص کنند.
سازمان عفو بین الملل حدود یک هفته قبل در گزارشی اعلام کرد برخی از زنان و دختران ایزدی پس از ربوده شدن به دست داعش و تقسیم آنان بین عناصر این گروه تروریستی به عنوان غنیمنت جنگی، دست به خودکشی زده اند. این سازمان تأکید کرد که گروه تروریستی داعش از این زنان به عنوان برده جنسی سوء استفاده می‌کند.
شبکه عراقی سومریه نیوز تأکید کرد، گروه تروریستی داعش پس از یورش به شهر سنجار در آگوست گذشته و عقب نشینی نیروهای پیشمرگه از این شهر، صدها زن و دختر ایزدی را ربود و آنان را به عنوان غنیمت جنگی بین عناصر خود در عراق و سوریه تقسیم کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها