با وخامت حال ملک عبدالله؛

چه کسی در عربستان تصمیمات بزرگ می‌گیرد؟

چه کسی در عربستان تصمیمات بزرگ می‌گیرد؟
چهارشنبه 10 دی 1393 - 22:34

فعال تویتری عربستانی، معروف به "مجتهد" با اشاره به وخامت حال ملک عبدالله پادشاه عربستان اعلام کرد که به زودی تغییرات کلانی درعربستان روی خواهد داد که سردمدار آن، خالد التویجری رئیس دفتر پادشاه است که به‌جای او تصمیم می‌گیرد و احکام مهم را امضا می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مجتهد" که به خاطر انتشار اخبار خاندان پادشاهی عربستان و اخبار پشت پرده این کشور معروف است، در یادداشتی اعلام کرد: براساس خبرهایی که تاکنون دریافت کرده ام، آثار خستگی و بیماری از دو روز پیش بر عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، عارض و از دیشب حال او بدتر شده و ساعت 11 شب گذشته با بالگرد خصوصی به بیمارستان منتقل شد.

وی گفت: اردوگاه پادشاه عربستان در "روضة خریم"، بیمارستانی کاملا مجهز دارد اما به نظر می‌رسد که حال پادشاه به حدی وخیم شده است که نیاز به بیمارستانی پیشرفته ‌تر پیدا کرده است.

مجتهد در یادداشت دیگری تصریح کرد که آماده‌باش امنیتی گسترده‌ای که هنوز جزییاتش به دستم نرسیده از بامداد امروز در عربستان برقرار و بیمارستان به پادگانی نظامی تبدیل شده است.

وی افزود: به زودی "خالد التویجری" رییس دیوان پادشاهی عربستان، به نام پادشاه تغییرات بسیار مهمی به شرح ذیل در سطح کشور اعلام خواهد کرد:

- برکناری سلمان بن عبدالعزیز (ولیعهد) و جایگزینی مقرن
- کناره گیری پادشاه و پادشاه شدن مقرن
- انتخاب متعب (فرزند عبدالله) به عنوان ولیعهد مقرن

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که ملک عبدالله امروز، چهارشنبه، برای معاینات پزشکی وارد بیمارستانی در ریاض شده است.

در پی این اعلام، شاخص بورس عربستان معادل 5.2 درصد سقوط کرد.

پربیننده ترین خبرها