فرار عناصر داعش از جنوب تکریت

فرار عناصر داعش از جنوب تکریت
جمعه 12 دی 1393 - 10:47

العالم - عملیات نظامی گسترده نیروهای عراقی در جنوب تکریت، به ضعف و فروپاشی گروه تروریستی و تکفیری داعش دراین منطقه منجر شده است.

به گزارش حیدر قاسم خبرنگار شبکه العالم درعراق به نقل از منابع نظامی، عناصر مسلح تکفیری وابسته به داعش در پی عملیات نظامی گسترده در منطقه جنوب تکریت از طریق الشرقاط از این منطقه فرارمی کنند.

براساس این گزارش، یگان های ارتش عراق به ویژه پس از سفر فرمانده کل نیروهای مسلح به منطقه و برافراشته شدن پرچم عراق در منطقه الضلوعیه ، درصدد محاصره تکریت و اجرای عملیات امنیتی و نظامی دراین منطقه برآمده اند.

 خبرنگار العالم با اشاره به تلاش تعداد زیادی از عناصر مسلح داعش برای فرار از تکریت از طریق الشرقاط گفت که هواپیماهای عراق مواضع داعش میان الشرقاط و تکریت را که عناصر آن در تلاش برای فرار از آن مناطق بودند، هدف حملات خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و پلیس فدرال عراق با حمله به مواضع داعش در سه محور به سمت شمال تکریت و شمال الانبار پیشروی کردند و در منطقه دیاله و در نوار مرزی میان صلاح الدین و دیاله حضور گسترده نیروهای امنیتی دیده می شود.

خبرنگار العالم گزارش داد که برخی از این نیروها برای تامین امنیت به مناطق نزدیک به " جبال حمرين " که مخفیگاه عناصر داعش است ، نفوذ کردند . هدف نیروهای امنیتی این است که ارتباط میان عناصر داعش در شهرها و استان های مختلف را قطع کنند.

حیدر قاسم افزود که در جنوب تکریت ، عناصر داعش تلاش کردند تا به برخی از گروه های خود امدادرسانی کنند اما از آن جایی که منطقه بیجی در سلطه نیروهای عراقی است،موفق به این امر نشده اند.

وی تاکید کرد که در منطقه صلاح الدین ، وضعیت روحی داعش بسیار ضعیف شده و عناصر مسلح این گروه دچار ضعف و فروپاشی شده و نیروهای ارتش تاکید کرده اند که حداکثر تا یک ماه دیگر این منطقه را به طور کامل از سلطه داعش خارج خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها