پول ژاپن خرج مبارزه با داعش می شود

پول ژاپن خرج مبارزه با داعش می شود
شنبه 27 دی 1393 - 21:46

العالم - نخست وزیر ژاپن با بیان این مطلب که "با گسترش یافتن تروریسم در خاورمیانه جهان زیانهای بی شماری خواهد دید " متعهد شد 200 میلیون دلار به کشورهای خط مقدم نبرد با گروهک تروریستی داعش تقدیم کند.

به گزارش شبکه خبری العالم، به دنبال کشته شدن 17 نفر در پاریس طی سه روز، خطر افراطی گری در خارج از خاورمیانه مورد توجه مسئولان کشورهای مختلف قرار گرفته است.

شینزو آبه در ابتدای سفر منطقه ای خود در قاهره اظهار کرد: اگر اجازه دهیم تروریسم و سلاح های کشتار جمعی در این منطقه گسترش یابند، کل جامعه جهانی دچار ضرر و زیان های بیشماری خواهد شد.

نخست وزیر ژاپن با تأکید بر نگرانی هایش در نشست بازرگانان مصری و ژاپنی گفت: ژاپن به کشورهایی که در خط مقدم جنگ علیه گروهک تروریستی داعش قرار دارند، کمک مالی ارائه می دهد.

تشکیلات تروریستی داعش، بخش های گسترده ای از عراق و سوریه را به اشغال خود درآورده و در آنها اعلام خلافت کرده است و درصدد ترسیم نقشه جدیدی برای منطقه است. این در حالی است که منطقه خاورمیانه از نظر تأمین انرژی برای ژاپن حائز اهمیت خاصی است.

وی گفت :  به کشورهایی که به طور مستقیم در حال جنگ علیه داعش هستند 200 میلیون دلار کمک خواهیم کرد تا بتوانند توان انسانی و تأسیسات زیربنایی خود را بازسازی کنند.

نخست وزیر ژاپن افزود: دولت ژاپن به کشورهای خاورمیانه 2.5 میلیارد دلار کمک غیر نظامی در زمینه های بشردوستانه و تأسیسات زیربنایی ارائه خواهد داد.

یادآور می شود دولت ژاپن حدود دو سال پیش نیز کمک مالی معادل 2.2 میلیارد دلار به کشورهای منطقه ارائه کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها