چرا اخبار بیماری شاه عربستان محرمانه است؟

چرا اخبار بیماری شاه عربستان محرمانه است؟
شنبه 27 دی 1393 - 23:31

العالم - یک شاهزاده عربستانی، محرمانه نگه داشتن وضعیت سلامت جسمانی ملک عبدالله را به زیان آن کشور دانست و خواستار کاهش دخالت های "خالد التویجری" رئیس دیوان پادشاهی دراین باره شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاهزاده " سعود بن سیف النصر بن سعود بن عبدالعزیز" ، پوشیده نگه داشتن وضعیت سلامتی ملک عبدالله پادشاه عربستان را به زیان منافع این کشور دانست و با معرفی "خالد التویجری" رئیس دیوان پادشاهی، به عنوان عامل اصلی کتمان وضعیت ملک عبدالله، خواستار کاهش دخالت های وی شد.

سعود بن سیف در پیام هایی که بر روی پایگاه اجتماعی تویتر، منتشر کرد نوشت: حتی اگر مخفی نگه داشتن اطلاعات نظامی و امنیتی، یک مصلحت ملی باشد، مخفی نگه داشتن وضعیت سلامت ملک عبدالله یک مفسده ملی است و مسئولیت این امر به عهده نامبرده [خالد التویجری" رئیس دیوان پادشاهی"] و متحدان وی و کسانی است که در این باره سکوت کرده اند.

سعود بن سیف در گذشته نیز التویجری را به دخالت در امور کشور و کنترل بر روند امور در این کشور متهم کرده بود.

این شاهزاده عربستانی، افزود: مایه ننگ است که صدها شاهزاده از خاندان حکومتی قادر به نفوذ به حصار کشیده شده توسط نامبرده نیستند و نمی توانند به روش مناسب با این فرد برخورد نمایند.

سعود بن سیف در گذشته نیز با انتشار پیام هایی بر روی پایگاه اجتماعی تویتر بر صحت افشاگری های کاربر پایگاه اجتماعی تویتر موسوم به "مجتهد" درباره غایب شدن اجباری ملک عبدالله از یک ماه پیش تاکنون تأکید کرده بود. به طوری که تنها به امیر متعب بن عبدالله وزیر گارد پادشاهی اجازه ملاقات با پادشاه داده می شود و وی نیز برای حضور ملک عبدالله در انظار عمومی تحت فشار است تا به شایعات منتشره درباره دلایل غیبت وی از انظار پایان دهد.

یادآور می شود "مجتهد" کاربر اجتماعی چند روز پیش در پیامی در سایت تویتر اعلام کرده بود که به امیر احمد بن عبدالعزیز، وزیر کشور سابق عربستان و برادر ملک عبدالله اجازه داده نشده است به دیدار پادشاه بیمار این کشور برود.

وی افزود: پوشیده نگه داشتن وضعیت ملک عبدالله به آخرین درجه رسیده است و شایعات از همه جهات در خاندان آل سعود منتشر شده است.

این پیام ها، پس از آن منتشر شد که پایگاههای اجتماعی اخباری درباره وخیم شدن اوضاع جسمانی ملک عبدالله منتشر کردند به طوری که حتی برخی از پایگاه های خبری، در میان سکوت منابع نزدیک به دستگاههای رسمی عربستان، خبر مرگ وی را بر روی تلکس قرار دادند.

رسانه های عربی و خارجی، اخباری مبنی بر مرگ مغزی ملک عبدالله را از هفته پیش منتشر کرده و اعلام کردند دستگاهها هنوز از بدن وی جدا نشده است. اما برخی از منابع از اختلال در دستگاههای حیاتی بدن ملک عبدالله با وجود متصل بودن وی به دستگاه تنفس مصنوعی خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها