پیش بینی وزیر دفاع سابق آمریکا درباره حملات تروریستی

پیش بینی وزیر دفاع سابق آمریکا درباره حملات تروریستی
يکشنبه 28 دی 1393 - 22:00

وزير دفاع سابق و مدير سابق سازمان جاسوسي آمريکا (سيا) اعلام کرد؛ که این کشور در حال ورود به بخش جديد و شايد خطرناک‌تر جنگ عليه تروريسم است و دیر یا زود هدف حمله تروریستی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "لئون پانتا" به شبکه سی‌ان‌ان درباره حملات اخير در فرانسه گفت: آنچه در فرانسه و بخصوص در شهر پاریس روی داد، می تواند در هر جای دیگر جهان اعم از امریکا یا هر جای دیگر، هم روی دهد.
وی افزود: این مساله البته بسیار مایه نگرانی است و آنچه امروز شاهدش هستیم در واقع خطرناک ترین و خونبارترین فصل های جنگ علیه تروریسم به شمار می آید.
وزیر دفاع سابق امریکا تصریح کرد: آنچه در کانادا، پاریس و بلژیک شاهدش وقوع آن بوده ایم، باید ما را بر آن بدارد تا بهتر درک کنیم که گروه های تروریستی در حال در پیش گرفتن سیاست ها و خط مشی بسیار تندتری هستند.
لئون پانتا خاطرنشان کرد: اکنون روند فعالیت و برنامه ریزی های گروه های تروریستی در عراق و سوریه و یمن نشان می دهد این گروه های تروریستی دشمنی خود را با اروپا گسترش داده اند. از این رو گمان می کنم تنها آنها به زمان نیاز دارند تا عقربه های حملات خود را متوجه خاک آمریکا کنند، و ما را هم هدف قرار دهند.
پانتا در خصوص میزان خطری که هم اکنون آمریکا را تهدید می کند اظهار داشت: ما تروریست هایی را شاهد هستیم که از هر طرف به سمت ما می آیند، و آنها از مناطق مختلفی به سمت آمریکا در حرکت هستند.
وی در توضیح این مطلب گفت: از داعش گرفته تا بوکوحرام و القاعده در جزیره عربی و شاخه های آنها که از القاعده منشعب شده اند، و جنبش جوانان سومالی همه در حال جذب نیرو به صورت گسترده هستند و این امر را در سوریه و عراق و یمن به شکل گسترده ای دنبال می کنند.
وی در ادامه نیز تاکید کرد: این گروه ها از نظر برنامه ریزی و سلاح جنگی پیشرفت هایی را به خود دیده اند، از این رو ما در برابر دوره ای بسیار خطرناک از جنگ با تروریسم به سر می بریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها