آمریکا عربستان را به حمایت از تروریسم متهم می کند

آمریکا عربستان را به حمایت از تروریسم متهم می کند
پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 - 19:23

العالم - رییس کمیسیون اطلاعات مجلس سنای آمریکا از حزب جمهوری خواه گفت کشورش بیش از شصت سال است در حال رویارویی با گروه تروریستی " داعش " که در واقع نماینده رژیم عربستان است، بسر می برد.

به گزارش شبکه خبری العالم ، پایگاه اینترنتی " سی.ان.ان " به نقل از "ریچارد پر" افزود: عربستان و برخی از همپیمانان آمریکا در خاورمیانه از زمان شکل گیری سازمان تروریستی القاعده از تروریسم حمایت مالی می کنند.

ریچارد هشدار داد : شرکت نکردن واقعی و جدی طرف های مزبور در جنگ علیه تروریسم پیامدهای وخیمی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: عربستان و دیگر کشورهای خاورمیانه از زمان تاسیس القاعده در تامین هزینه های آن مشارکت داشتند؛ لذا امیدوارم دولت آمریکا با همکاری کشورهای مزبور پیشگیری از تامین هزینه تروریسم و انتقال آموزه های افراطی به کودکان بکوشند.

"کریس مورفی" دیگر سناتور آمریکایی در گفتگو با شبکه "سی .ان.ان "از واشنگتن خواست تا به شدت عربستان را مورد بازخواست قرار دهد.

وی گفت: آمریکا به خوبی می داند نهادهای دینی و سیاسی عربستان هزینه تروریسم در جهان را می پردازند . 

وی افزود: ما می دانیم عربستان در چند دهه گذشته هزینه سازمان هایی را پرداخته که روحانیون وهابی آنها را اداره می کنند.باید با تندی با همپیمانان خود سخن بگوییم. تقصیر ما بود که وضعیت اینگونه شده است. اکنون خطر حتی آمریکا و هم پیمانانش را تهدید می کند.

مورفی ادامه داد: سیاست های واشنگتن در افزایش یافتن شمار تروریستها به عنوان بزرگترین خطر فراروی آمریکا نقش داشت به همین دلیل باید برای جلوگیری از افزایش خطر تروریست ها بکوشیم.

وی ضمن اعلام مخالفت با اعزام نیروی زمینی برای مبارزه با داعش به سوریه و عراق گفت: بسیاری با این ایده موافقند که حمله آمریکا به عراق باعث شد تا تروریستها بیش از پیش جذب گروههای تندرو شوند و همین امر منجر به کاهش یافتن امنیت برای آمریکا شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها