عملیات ارتش سوریه در مناطق راهبردی درعا + فیلم

دوشنبه 20 بهمن 1393 - 10:47

نیروهای ارتش سوریه با اجرای حملات گسترده درچند محور مهم و راهبردی در دیرالعدس در حومه درعا ، شماری از عناصر مسلح از جمله سرکرده نظامی گروه موسوم به " گردان های سیوف الاسلام " را به هلاکت رساندند.

خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، درگیری های شدید نیروهای ارتش سوریه با گروه های مسلح در بخش جنوبی این کشور همچنان ادامه دارد و ارتش حملات غافلگیر کننده ای را آغاز کرده و بعد از به هلاکت رساندن شماری ازعناصر مسلح ، در چند محور در منطقه دیرالعدس در ریف درعا پیشروی کرده است.

بر اساس این گزارش ، نیروهای ارتش سوریه همچنین سرکرده گروه "سرایا سیوف الاسلام " وابسته به تیپ " الفرقان " را در درجبهه کفرشمس در حومه درعا به هلاکت رساندند.

همچنین توپخانه ارتش سوریه حملات گسترده را علیه مواضع تروریستها به اجرا گذاشت که دراین حملات ، شمار زیادی از عناصر گروه جبهه النصره و جنبش موسوم به المثنی به هلاکت رسیدند، و سلاح هاو مهمات آنان در جنوب منطقه ابطع و نیز در منطقه شیخ مسکین و اطراف آن منهدم شد.

گزارش خبرنگار العالم همچنین حاکی است که در منطقه اللاجت که صدها نفر از عناصر جبهه النصره و دیگر گروه های نزدیک به اتوبان دمشق – درعا درآن جا مخفی شده اند، ارتش سوریه دو خودروی حامل سلاح و مهمات را منهدم کرد و حدوداً هفت نفر از عناصر مسلح را به قتل رساند و برخی دیگر را مجروح کرد.

" ثائر ابراهيم " تحلیلگر مسائل راهبردی به خبرنگار شبکه العالم ، گفت نیروهای ارتش سوریه درمقابله با تلاش گروه های تروریستی برای جدا کردن منطقه متصل به مرزهای فلسطین و جنوب لبنان با هدف حاکم کردن واقعیت جدید بر ارتش سوریه ، با اجرای ضد حمله به این حملات پاسخ دادند و نیروهای ارتش سوریه به مناطق غربی واقع میان ابطل و انخل در منطقه دیرالعدس نفوذ کردند و تلاش های زیادی برای ناکام گذاشتن تحرکات مسلحانه دراین منطقه انجام می دهند.

علیرغم شدت درگیری ها در مناطق مختلف سوریه و با توجه به همکاری گسترده عناصر مسلح و رژیم صهیونیستی و نیز با وجود اتاق عملیات اروپایی عربی و اردنی مشترک به منظور سلطه بر برخی از مناطق در جنوب ، ارتش سوریه ، مناطق جنوبی این کشور را در صدر اولویت های خود قرار داده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها