پیشروی ارتش سوریه در حومه درعا + فیلم

چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 12:03

در کنار تلاشها برای آتش بس در شهر حلب، درگیری ها در جنوب سوریه یعنی حومه درعا، قنیطره و دمشق در حالی ادامه دارد و ارتش توانسته است ضربات سهمگینی را به تروریست ها وارد کند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، ارتش سوریه پس از به هلاکت رساندن شماری از تروریست ها جبهه النصره و سایر گروههای مسلح، شهر دیر العدس در حومه درعا را مجددا به کنترل خود درآورد، همچنین یگان های پیاده ارتش، اقدام به ایجاد پست های بازرسی در اطراف این شهر نموده و در آن استقرار یافتند و به پیشروی خود از محور جنوب که به عنوان خطرناک ترین محورهای درگیری به شمار می آید ادامه دادند.
همچنین منابع نظامی تأکید کردند که ارتش در محور "تل المصیح" مشرف بر روستای دیر العدس در حومه جنوبی درعا پیشروی نمود. که در جریان آن شمار زیادی از تروریست ها کشته و زخمی شدند.
در روستای دیر ماکر که صحنه درگیری های شدید میان ارتش و گروههای مسلح است، نیروهای ارتش، با هدف قطع ارتباط تروریست ها و جلوگیری از رفت و آمد و فرارشان بر حجم عملیاتشان افزوده اند.
"ثابت محمد" کارشناس مسائل نظامی سوریه در این باره به خبرنگار العالم گفت: ارتش در شمالی ترین منطقه حومه درعا و در مجاورت حومه جنوب شرقی قنیطره، توانست شهر الدناجی را پاکسازی نموده و شهرک دیرماکر را به محاصره خود درآورد. همچنین شهرک های تل المرعی و تل المصیح را نیز پاکسازی نماید و به طرف روستاهای دیر العدس و کفر شمس پیشروی کند.
منابع رسمی سوری تأکید کردند ارتش این کشور روستای استراتژیک الدناجی در حومه جنوبی دمشق را که در خط فاصل حومه جنوبی دمشق و روستاهای شمال قنیطره واقع شده است تا روستاهای دیر العدس و کفر شمس در آخرین نقاط حومه شمال غربی درعا، به کنترل خود درآورده است.
درگیری های ارتش سوریه در بخش جنوبی این کشور باعث تقویت موقعیت نظامی آن در مناطق حومه درعا و قنیطره خواهد شد و مقدمه ای برای عملیات جدید ارتش با هدف جلوگیری از کنترل تروریست ها بر مناطق دیگر و کنترل کامل ارتش بر مناطق جنوب خواهد بود.
tt-10-22:30

 

پربیننده ترین خبرها