آمار نقض حقوق بشر در بحرین در آستانه سالروز انقلاب

آمار نقض حقوق بشر در بحرین در آستانه سالروز انقلاب
چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 18:26

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در آستانه چهارمین سالروز انقلاب مردمی این کشور آمار تازه ای از موارد نقض حقوق بشر در سال 2014 میلادی در بحرین را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هادی موسوی" مسئول بخش امور آزادی ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین آمار و ارقام مربوط به موارد نقض حقوق بشر از سوی رژیم بحرین را هولناک توصیف کرد و گفت: این امر بیانگر تداوم روند هولناک نقض حقوق بشر از سال 2011 است که همچنان ادامه دارد.

وی گزارش خود را در حضور گروهی از فعالان حقوقی و رسانه ای در مقر جمعیت وفاق در منامه قرائت و تاکید کرد: این گزارش مهم ترین آمارهای مربوط به نقض حقوق بشر از سوی رژیم آل خلیفه را بیان می کند. مواردی که بخش آزادی ها و حقوق بشر جمعیت وفاق، آن را در سال 2014 رصد و مستند کرده است.

این گزارش فاش کرد: در سال 2014 میلادی، 1740مورد بازداشت خودسرانه صورت گرفته است که 29 تن از بازداشت شدگان، زن و 244 نفر نیز کودک بوده اند. 815 مورد از این بازداشت ها با یورش به منزل صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته میلادی 300 مورد شکنجه به شیوه های مختلف و بدرفتاری با شهروندان بازداشت شده صورت گرفته است.

این گزارش حسن عبدالمجید عبدالنبی الشیخ شهروند (36) ساله بحرینی را نمونه بارز قربانیان شکنجه در بحرین معرفی و خاطرنشان کرده است که وی تا دم مرگ شکنجه شده است.

بر اساس این گزارش، از سال 2011 تا کنون 166 مورد قتل شهروندان از جمله 4 تبعه خارجی، به دست نیروهای آل خلیفه ثبت شده است که 79 نفر آنها براثر خفگی ناشی از گاز اشک آور، 20 مورد بر اثر شکنجه، 17 نفر بر اثر گلوله های ساچمه ای، 9 نفر با شلیک گلوله جنگی، 7 نفر بر اثر محرومیت از معالجه، 7 مورد با سلاح گرم و 27 نفر دیگر به دلایل مختلف کشته شده اند.

این گزارش خاطرنشان می کند: در سال گذشته 101 مورد نقض آزادی های دینی از سوی مقامات بحرین ثبت شده است که 80 مورد آن به سختگیری درخصوص مراسم عاشورای حسینی در سال 2014  مربوط می شود که تخریب مسجد شیعیان "الفسله" نیز از جمله این موارد است.

همچنین در سال گذشته، دادگاه های بحرین احکامی به مدت حدود 11000 سال حبس در حق 1200 شهروند بحرینی معترض صادر، کرده اند و در عین حال، حکم اعدام 3 متهم صادر شده است و نیز برای 102 حکم حبس ابد صادر و تابعیت 21 شهروند لغو شده است.

بخش آزادی ها و حقوق بشر جمعیت وفاق افزود: این بخش توانسته است در سال گذشته 6709 مورد اعتراض مردمی در مناطق و روستاهای مختلف بحرین را ثبت کند که 2660 مورد آن از سوی نیروهای امنیتی به صورت کاملا بی رحمانه و با استفاده از گاز آشک آور و دیگر ابزارها، سرکوب شده است. در نتیجه این اقدامات سرکوبگرانه، 502 نفر زخمی شده اند که 3 نفر آنها براثر جراحت وارده جان باخته اند.

این گزارش افزود: در این سرکوبگری ها حتی منازل شهروندان بحرینی نیز هدف قرار گرفته و نیروهای امنیتی گاز اشک آور به داخل این منازل شلیک و در حدود 145 مورد به اموال مردم خسارت وارد کرده اند.

پربیننده ترین خبرها