اختلافات خونین سران داعش در قلمون سوریه

اختلافات خونین سران داعش در قلمون سوریه
دوشنبه 4 اسفند 1393 - 11:57

اختلافات خونین اعضای ارشد داعش در منطقه قلمون سوریه به درگیریهای مرگباری کشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه پیش بینی می شد اختلاف "ابوعایشه البانیاسی" سرکرده نیروهای داعشیِ مستقر در منطقه قلمون سوریه با "ابو ولید المقدسی" باعث عزل البانیاسی شود؛ ناگهان شنیده شد که المقدسیِ، البانیاسی را به قتل رساند تا او را از سر راه خود بردارد.  
به نوشته روزنامه السفیر ؛ وضعیت داعش در منطقه قلمون چندان خوب نیست و سران این گروه تروریستی دچار اختلافات هستند و همین اختلافات باعث عزل ابوالهدی التلی سرکرده سابق داعشی های مستقر در القلمون و انتصاب البانیاسی به جای وی شده بود .
السفیر تأکید کرد: انتصاب البانیاسی به سرکردگی داعشی های مستقر در قلمون به اختلافات پایان نداد؛ و در هر زمان انتظار می رفت که وی نیز عزل شود ولی پیش بینی نمی شد که اختلافات به حدی برسد که باعث قتل البانیاسی شود.
اختلافات ریشه در این مساله دارد که ابو ولید المقدسی به عنوان مفتی داعش بیانیه ای صادر کرد و جبهه النصره را تکفیر و متهم به خیانت کرد؛ ولی برخی از سران داعش با المقدسی مخالفت کردند که همین امر باعث آغاز اختلافات شد .
مساله جالب اینجا است که داعش برای پنهان کردن اختلافات داخلی خود ادعا می کند که البانیاسی در یکی از حملات نیروهای هوائی ارتش سوریه کشته شد ولی بعداً معلوم شد که مرگ وی ناشی از اختلافات درونی داعش بود.
المقدسی، البانیاسی را تکفیر کرده بود زیرا البانیاسی با جبهه النصره روابط خوبی داشت و همین تکفیر باعث تشدید اختلافات بین این دو نفر شد.
المقدسی قبلاً در یکی از ایست های بازرسی جبهه النصره به همراه چند نفر دیگر بازداشت شده بود که البانیاسی به علت روابط خوبش با ابومالک التلی سرکرده جبهه النصره از وی درخواست کرد که المقدسی و همراهانش را آزاد کند و سرانجام نیز آزاد شدند.
گفته می شود که قتل البانیاسی باعث تضعیف داعش در منطقه القلمون خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها