تلاش داعش برای کاشتِ مواد مخدر در عراق

تلاش داعش برای کاشتِ مواد مخدر در عراق
دوشنبه 4 اسفند 1393 - 15:24

کمیته امنیتی شورای استانداری دیالی، از تلاش داعش برای کاشتن مواد مخدر در اماکن تحت کنترل خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صادق الحسینی" رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیالی روز دوشنبه اعلام کرد: داعش، طی ماه های گذشته با جدیت برای کاشتِ انواع خاصی از مواد مخدر در اماکن گسترده ای از مناطقِ تحت کنترل خود در دیالی تلاش کرده بود، اما با حمله نیروهای عراقی و نیروهای داوطلب مردمی به دیالی و آزادسازی آن از چنگ داعشی ها، این تلاش ها به شکست انجامید.
وی تاکید کرد: شمار زیادی از تروریست های داعش، به انواع خاصی از مواد مخدر معتاد هستند و در جیب کشته های داعش و پایگاه های اصلی این گروه تروریستی، انواع مواد مخدر یافت شده است. در واقع، فروش مواد مخدر، یکی از راهکارهای تامین نیازهای مالی داعش است.
الحسینی از نهادهای مسؤول در زمینه مبارزه با مواد مخدر در عراق خواست، برنامه هایی جهت آگاه سازی و فرهنگ سازی در جهت شناساندن انواع مواد مخدری که امکان کاشت آن ها در کشور وجود دارد ایجاد کنند، تا در صورت مشاهده کاشت چنین موادی، فورا به پلیس اطلاع داده شود.
رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیالی خاطر نشان کرد: فروش و استفاده از مواد مخدر، جرم محسوب می شود و با توجه به تاثیر منفی و خطرناکی که بر جامعه دارد، باید با آن مبارزه کرد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها