فعالیت شرکتهای امنیتی صهیونیستی در چند کشور عربی !

فعالیت شرکتهای امنیتی صهیونیستی در چند کشور عربی !
يکشنبه 17 اسفند 1393 - 15:13

یک تحلیلگر امنیتی صهیونیست از فعالیت شرکتهای امنیتی رژیم اشغالگر قدس در چند کشور عربی پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت خبری رأی الیوم؛ "یوسی میلمان" تحلیلگر مسائل امنیتی و از افراد نزدیک به محافل امنیتی تل آویو ؛ فاش کرد که شرکت سوئیسی  AGT ) Asia Global Technology) که " ماتی کوخاوی" تاجر اسرائیلی – آمریکایی آنرا تاسیس کرده است و درحال حاضر سمت مدیر کل این شرکت را برعهده دارد، موفق به امضای قراردادی چند میلیون دلاری برای ساخت طرح هایی با هدف حفظ امنیت داخلی در یکی از امیر نشین های عربی در خلیح فارس شده است.

وی همچنین فاش کرد که " اتان بن الیاهو " فرمانده اسبق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی (ژنرال ذخیره ارتش) دراین شرکت فعالیت می کرد؛ این شرکت فرماندهان سابق شاباک و نیز فرماندهان شاخه اطلاعات نظامی ارتش این رژیم (امان) را به کار گرفته است.
وی همچنین شرکت دیگری به نام " لوجیک " در شهر " هرتزلیا " در شمال تل آویو تاسیس کرده است.

میلمان همچنین فاش کرد که بیش از ده شرکت امنیتی خصوصی رژیم صهیونیستی و برخی از شرکت های وابسته به وزارت امنیت این رژیم، در برهه اخیر فعالیت خود را در کشورهای عربی و اسلامی که با اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارند، افزایش داده اند.

همچنین اطلاعاتی خطرناک فاش شده است مبنی بر اینکه یک شرکت امنیتی صهیونیستی از بسیاری از موسسه های عربی حفاظت می کند؛ و محافظان شخصی بسیاری از سران عرب از مغرب گرفته تا بحرین را تامین می کند.

بر اساس این اطلاعات، شرکت امنیتی G4S  که درحال گسترش درجهان عرب است، از اشغالگری  اسرائیل پشتیبانی می کند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی "گلوبس" متخصص در امور اقتصادی؛ جدیدترین گزارش این شرکت حاکی از آن است که این شرکت درخاورمیانه درحال رشد است و میزان رشد آن بیش از ده درصد است ( به استثنای عراق ) و این عملکردی بسیار خوب در منطقه است.

دراین گزارش آمده است که این شرکت با چالش هایی به علت کمبود درزمینه وارد کردن کارگران وبه طور کل محیط زیست کارگران در دبی مواجه است که بر فعالیت های تجاری این شرکت در زمینه ساختارهای امنیتی تاثیر گذاشته است اما موفق به عقد قراردادهایی مانند فرودگاه دبی و نیز در ارائه خدمات امنیتی در جریان رویدادهای مهم شده است.

این اطلاعات حاکی از آن است که این شرکت خدمات امنیتی را در مصر ، اردن و مغرب و خدمات ویژه فرودگاه ها را درعراق، منطقه کردستان عراق و امارات ارائه می کندو مدارک مستندی درخصوص نقش این شرکت در پشتیبانی از اشغالگری غیرمشروع رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن فاش شده است.

این مساله از سوی پایگاه رسمی شرکت G4S اسرائيل در اینترنت تایید شده است و این پایگاه تاکید می کند که این شرکت در زندان هایی که در آن ها زندانیان امنیتی زندانی هستند و مشخص شد که زندانیان سیاسی فلسطینی نیز جز آنان است، فعالیت می کند.

این شرکت از طریق سیستم های امنیتی و اتاق های نظارت مرکزی در زندان " کتسعیوت " 2200 زندانی سیاسی فلسطینی را کنترل می کند و زندان " مجیدو " را با بیش از 1200 زندانی و زندان دامون را با بیش از 500 زندانی سیاسی فلسطینی و بازداشت شدگان غیرقانونی از کرانه باختری اشغال شده زیر نظر دارد.

این شرکت همچنین با کار گذاشتن سیستم های دفاعی بر روی دیوارهای اطراف زندان عوفر درکرانه باختری نزدیک شهرک صهیونیست نشین " گيفاترنيف " که 1500 زندانی سیاسی فلسطینی در آن اسیر هستند، زندانیان را کنترل می کند.

این درحالی است که مسؤولان بخشهای امنیتی کشورهای عربی درباره خطرات شرکت های امنیتی خارجی خصوصی در کشورهای عربی به ویژه این شرکت که با رژیم اشغالگر ارتباط دارد، هشدار داده و تاکید کرده اند که این شرکت،
روابط خوبی با اسرائیل دارد و فعالیت های جاسوسی این رژیم را پوشش می دهد.

این شرکت همچنین بسیار محرمانه بوده و کارکنان خود را به امضای توافقی مجبور می کند که به موجب آن نباید درباره نوع کار خود یا محل کار خود اطلاعاتی به دیگران بدهند.
این شرکت صهیونیستی، شاخه ای را برای خود در شهر هرتسلیا در شمال تل آویو ایجاد کرده است که به علت سیاست معافیت های مالیاتی در آن سوئیس در آن جا به شکل محرمانه فعالیت می کند.

روزنامه صهیونیستی " یديعوت احارونوت " به طور ضمنی در گزارشی که اخیراً منتشر کرده است، به فعالیت شرکت امنیتی اسرائیل در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس برای آموزش و آماده کردن نیرو و محافظان چاه های نفت و مواضع حساس امنیتی اعتراف کرده است.

این روزنامه تصاویری را از مربیان آموزشی صهیونیست تأکید کرده است که این افراد از بیم فاش شدن هویت آنان و درمعرض خطر قرار گرفتن جانشان، با اسامی اروپایی و غربی مستعار فعالیت می کنند.

بر اساس این گزارش، این مربیان آموزشی از فارغ التحصیلان یگان های جنگی در سرویس های امنیتی عمومی (شاباک) و یگان های نخبه جنگی در ارتش اسرائیل هستند که سنشان حدود 25 سال است.

دراین گزارش همچنین آمده است که مربیان آموزشی از طریق فرودگاه بن گوریون در " اللد " و با گذر از امان یا آنتالیا به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس می روند.

بر اساس این گزارش، فعالیت این شرکت با اطلاع و موافقت وزارت امنیت اسرائیل بوده است و پایان این قرارداد با شرکت اسرائیلی اواخر سال گذشته و در سایه انتقادات شدید در ارتباط با نگرانی از
نقش جاسوسی این شرکت بود.

دراین حال نشریه اقتصادی اسرائیل " کالکلالیست " نوشت میزان فعالیت هایی که این شرکت در کشورهای عربی و در دیگر کشورهای جهان انجام می دهد، در عرض یک سال (2009) به حدود هفت میلیارد دلار رسید.

14 مرکز و سازمان حقوقی مغربی خواهان اخراج شرکت اسرائیلی G4S از مغرب شده اند و از مسئولان خواسته اند تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت مسئولان امنیتی این شرکت در مغرب که دست داشتن آنان در جنایت های جنگی و ضد بشری اثبات شده است، انجام دهند.

گفته می شود که این شرکت پس از شرکت والمارت ، دومین شرکت خصوصی بزرگ در سطح جهان است و مسؤولیت تامین امنیت در بیش از 150 فرودگاه جهان را برعهده دارد و کارکنان آن وظایف نیروهای پلیس انگلیس را برعهده دارند.

این شرکت ، اصلی ترین شرکت ارائه دهنده خدمات امنیتی اساسی در المپیک 2012 لندن بود و در کشورهای عربی نیز فعالیت هایی به ارزش بالغ بر 410 میلیون دلار انجام داد و تعداد پرسنل آن 50 هزار نفر است.

پربیننده ترین خبرها