کردهای عراق به تغییر نظام سیاسی این کشور فکر می کنند

کردهای عراق به تغییر نظام سیاسی این کشور فکر می کنند
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 09:15

العالم- مشاور شورای امنیت کردستان عراق گفت که تجربه ایجاد نظام فدرالی در عراق موفق نبوده و نظامی سیاسی جدیدی دراین کشور باید ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، مسرور بارزانی در دیدار با لاکوب برادا سفیر رومانی در عراق با بیان اینکه عراق نظام های پادشاهی ، جمهوری و دیکتاتوری را تجربه کرده و اکنون نیز نظام فدرالی را تجربه می کند، افزود که هیچیک از این نظام ها در عراق موفق نبوده اند.

وی خاطرنشان کرد که این وضعیت مستلزم تلاش همه گروه های سیاسی برای تاسیس نظام سیاسی جدید با هدف رسیدگی به مشکلات گروه های اصلی جامعه است.

شورای امنیت منطقه کردستان عراق که متن سخنان بارزانی را منتشر کرده به نقل از وی در باره اوضاع فعلی این کشور بیان کرد: گروه داعش درمقایسه با گذشته عقب نشینی چشمگیری داشته است.

بارزانی افزود :  گروه داعش در مقایسه با گذشته، به طور قابل ملاحظه عقب نشینی داشته و نیروهای پیشمرگه کرد ، نقش فعالی برای جلوگیری از پیشروی این گروه ایفا کرده اند.

مشاور شورای امنیت کردستان عراق گفت که داعش در زمان حاضر در موضع دفاعی قرار گرفته و فقط تلاش می کند تا مناطق تحت سلطه اش را حفظ کند.

سفیر رومانی درعراق نیز در این دیدار گفت که هیات دیپلماتیک برای منطقه کردستان عراق، بخشی از راه حل مشکلات عراق است.

وی تاکید کرد منفعت رومانی دراین است که عراق باثبات و پیشرفته باشد.

عراق از ژوئن 2014 با وضعیت امنیتی فوق العاده روبرو است و عملیات نظامی برای بیرون راندن گروه داعش از مناطق تحت سلطه در استان های نینوا ، صلاح الدین ، دیاله و کرکوک ادامه دارد.

در استان الانبار نیز عملیات برای مقابله با این گروه تروریستی همچنان ادامه دارد و درهمین حال ، ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش نیز مواضع این گروه را در استان های یاد شده هدف حملات هوایی قرار می دهد.

پربیننده ترین خبرها