عملیات ارتش، پیشمرگه و نیروهای مردمی در شمال عراق

يکشنبه 24 اسفند 1393 - 19:23

کرکوک (العالم) -عملیات نظامی ارتش عراق در شمال این کشور همچنان در 2 محور ادامه دارد و نیروهای پیشمرگه نیز در محور الرشاد – کرکوک به نبرد های خود ادامه می دهند.

به گزارش روز یک شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق نیروهای مردمی هم عملیات هجومی خود را از شهر طوزخورماتو در شرق استان صلاح الدین آغاز کرده اند که این عملیات هجومی باعث فرار گروهی از تروریست های داعش شد.

ارتش عراق از منطقه حمرین در 50 کیلومتری شمال شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین به سوی شهرهای الرشاد و الریاض استان کرکوک در حال پیشروی است و وجود مین ها و خودروهای بمب گذاری شده و تروریست های انتحاری نیز نتوانسته مانع پیشروی سریع این نیروها شود و نیروهای پیشمرگه نیز در محور الرشاد – کرکوک برای آزادسازی مناطق القادسیه، الشهید، النهروان و تل الجول عملیات خود را آغاز کرده اند که در اثر آن شماری از تروریست های داعش در شهر طوزخورماتو فرار کرده اند.

"هیوا عبدالله احمد" فرمانده تیپ اول پیشمرگه در گفت وگو با خلرنگار العالم، گفت: پیشمرگه در عملیات شب گذشته خود اکثر مواضع داعش را در منطقه "مریم بیک" در جنوب غرب استان کرکوک زیر آتش گرفت و تروریست های داعش که در برابر حملات پیشمرگه بسیار ناتوان شده بودند، شبانه فرار کردند. 

نیروهای مردمی عراق نیز مناطق الشمسیه، المرعی و جدیده را در جنوب استان کرکوک آزاد کردند و هم اکنون منطقه البشیر را از چند جهت محاصره کرده اند و با توپخانه و خمپاره مواضع تروریست های داعش را در این منطقه زیر آتش گرفته اند و منتظر دریافت زمان آغاز عملیات نظامی هستند.

شیخ "صادق باقر" یکی از فرماندهان نیروهای مردمی نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم، گفت: روحیه نیروهای مردمی بسیار خوب است و فقط به پیروزی فکر می کنند.

"عباس شاکر" فرمانده یکی از گردان های ارتش عراق نیز گفت: ما آماده جنگ و منتظر دریافت زمان عملیات علیه تروریست های داعش می باشیم و در مبارزه با داعش یا پیروزی نصیب مان خواهد شد یا شهادت.

"سعد الله فیض الله" یکی از نیروهای مردمی عراق هم اعلام کرد که ما در نزدیکی منطقه البشیر مستقر شده ایم و آماده اجرای عملیات آزادسازی این منطقه هستیم و به زودی به سوی آن پیشروی خواهیم کرد.

گزارش ها حاکیست که بسیاری از تروریست های داعش از منطقه البشیر به سوی شهر الحویجه در جنوب استان کرکوک فرار کرده اند؛ شهری که در آینده نزدیک شاهد عملیات پاکسازی خواهد بود.

3/15- 10:30- TOK

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها