رهبر انصارالله درباره رابطه با عربستان چه گفت؟

رهبر انصارالله درباره رابطه با عربستان چه گفت؟
دوشنبه 25 اسفند 1393 - 14:12

رهبر جنبش انصارالله یمن از وجود تماس های غیرمستقیم با عربستان سعودی با هدف بهبود روابط این کشور با یمن براساس اصول جدید مبتنی بر برابری و عدم دخالت در امور طرف دیگر پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالملک الحوثی" در دیدار با نمایندگان رسانه های یمنی در صعده گفت: «تماس های ما با عربستان قطع نشده است و تماس های غیر مستقیم در دو روز گذشته صورت گرفته و در آن ها بر آمادگی کامل برای بازگشت روابط بین دو کشور براساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی و تبادل منابع مشترک تاکید شده است».

سایت «یمنی پرس» به نقل از الحوثی نوشت: ما از هر روابطی با پیرامون عربی و اسلامی خود براساس احترام به طرف دیگر و عدم دخالت در امور آن یا تحمیل هر برنامه سیاسی بر تصمیم گیری یمن و براساس احترام به حاکمیت ملی و استقلال در تصمیم گیری سیاسی، استقبال می کنیم. 

الحوثی درباره تلاش های "جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل برای تکمیل گفتگو بین گروههای سیاسی، تاکید کرد فرستاده سازمان ملل در سفر اخیر خود به ریاض و دوحه به این نتیجه رسید که تمایل این کشورها به انتقال گفتگو به خارج از کشور، واضح و روشن نیست و این مساله انگیزه تکمیل گفتگو در صنعا پایتخت یمن را تقویت می کند.

وی گفت: منافع یمن در تفاهم و همکاری و ادامه گفتگو بین گروههای مختلف برای دستیابی به توافق یمنی براساس شراکت و منافع عالی کشور، نهفته است.

رهبر جنبش انصارالله اظهار داشت: عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی با هدف ایجاد بحران های جدید بین گروههای سیاسی به عدن رفته است زیرا این گروهها پیش از این در آستانه امضای توافقنامه نهایی برای پایان دادن به بحران سیاسی در یمن، بودند.

وی از سرازیر شدن کمک های مالی زیاد به ارزش حدود 3 میلیارد دلار به رئیس جمهور مستعفی به منظور مانع تراشی در روند گفتگوی کنونی بین گروههای سیاسی خبر داد و گفت: اینگونه تلاش ها با شکست مواجه خواهد شد زیرا همه درباره تکمیل گفتگو در صنعا اتفاق نظر دارند. 

الحوثی در پاسخ به سوالی درباره روابط با ایران، تصریح کرد: ما به دنبال روابط متوازن با همه کشورهای منطقه هستیم و هر کسی که قصد دارد بدون هیچ پیش شرطی هر کمکی به یمن ارائه کند، از آن استقبال می شود.

وی تاکید کرد مرحله بعد، به برطرف کردن آثار به جا مانده از بحران سیاسی در همه زمینه های سیاسی و اقتصادی اختصاص خواهد داشت و به سازندگی و بازسازی و استفاده از ثروت های نفت و گاز در ساخت یمن جدید توجه خواهد شد.  

رهبر جنبش انصارالله وحدت و همبستگی همه گروههای سیاسی را به منظور برون رفت از بحران کنونی خواستار شد و بر اهمیت نقش رسانه ها در این مرحله استثنائی برای مقابله با حملات رسانه ای که با هدف ضربه زدن به بافت اجتماعی ملت یمن و دامن زدن به اختلافات فرقه ای صورت می گیرد، تاکید کرد.

 

 

 

پربیننده ترین خبرها