کمک دولت انگلیس به سرکوب مردم بحرین و عربستان

کمک دولت انگلیس به سرکوب مردم بحرین و عربستان
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 13:55

یک روزنامه انگلیسی تأکید کرد که لندن به رژیم های سرکوبگر سلاح هایی مانند گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی می فروشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ایندپندنت" روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: دولت ائتلافی انگلیس فروش تجهیزات و تسلیحاتی که در سرکوب معترضان به کار می رود مانند گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی را به ارزش 16 میلیون پوند به کشورهایی که در فهرست سیاه نقض حقوق بشر قرار دارند تصویب کرد.

به نوشته این روزنامه، تجهیزات و سلاح هایی که در این خصوص به کار می رود در نمایشگاهی که وزارت کشور انگلیس در داخل سالن ها و غرفه های بسته برگزاری خواهد کرد به دید شرکت کنندگان از شرکت های مختلف گذاشته خواهد شد.
این روزنامه افزود، وزارت کشور «نمایشگاه امنیت و پلیس» را  به مدت سه روز و به دور از چشم مردم و خبرنگاران برگزار خواهد کرد و این فرصتی استثنایی برای شرکت های صنعتی خواهد بود تا تولیدات خود را عرضه کنند.
تولیدات و محصولات برای هیئت های شرکت کننده که احتمالا از کشورهایی مانند عربستان، مصر و قزاقستان به نمایش گذاشته خواهد شد و شامل سلاح های تک تیرانداز، تجهیزات ردیابی وسایل ارتباطات و تلفن و سیستم های کامپیوتری خواهد بود.
ایندپندنت به نقل از فعالان عرصه حقوق بشر اعلام کرد که تجارت انگلیس در عرصه فروش تسلیحات ضد شورش نشان می دهد که انگلیس پیش از اینکه به حقوق بشر اهمیت بدهد به منافع خود توجه دارد.
بر اساس این گزارش، صدور چنین تسلیحات و تجهیزاتی به کشورهایی مانند افغانستان، بحرین، کلمبیا، عراق، لیبی، پاکستان، عربستان سعودی و روسیه و همچنین برای رژیم اشغالگر قدس بررسی خواهد شد.
این روزنامه افزود، این شک و گمان وجود دارد که تسلیحات ساخت انگلیس در سرکوب مردم در مناطق مختلف بحرین و نیز مصر، لیبی و هنگ کنگ طی سال های اخیر به کار گرفته شده است.

پربیننده ترین خبرها