ساکنان البغدادی 500 متر با داعش فاصله دارند

ساکنان البغدادی 500 متر با داعش فاصله دارند
يکشنبه 2 فروردين 1394 - 22:26

عضو شورای محلۀ البغدادی، با تاکید بر این که مردم وحشت زدۀ این منطقه تنها 500 متر با داعش فاصله دارند، در پیامی به فرماندهی یگان هفتم ارتش عراق، نجات مردم این منطقه را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالجبار العبیدی" اظهار داشت: منطقه البغدادی و مجتمع مسکونی و همچنین منطقه جبه از فرماندهی یگان هفتم ارتش  عراق می خواهند آن ها را نجات دهند، زیرا از زمانی که تروریست های داعش، کنترل جزیرۀ البغدادی را به دست گرفته اند، اوضاع مردم این مناطق بحرانی شده است.

وی افزود: مردمِ این مناطق، در کرانه فرات، تنها 500 متر با آن سوی رود، که در دست داعش است فاصله دارند و روز و شب خود را در میان شلیک گلوله های خمپاره و راکت می گذرانند و تاکنون چندین تن از جوانان، کودکان و زنان این شهر کشته شده اند.

عضو شورای محلۀ البغدادی با تاکید بر این که برخی از مردم این منطقه در ترس به سر می برند، خاطر نشان کرد: برق این منطقه قطع است و کمبود مواد غذایی و مشتقات نفتی و شیرخشک برای کودکان در آن بیداد می کند. این کمبودها که به سبب محاصره این منطقه از شش ماه پیش تاکنون پدیدار شده، تاکنون جان شمار زیادی از کودکان و سالمندان را گرفته است.

العبیدی از ارتش عراق خواست خانواده های محله البغدادی را با خودروهای ارتشی به صورت زمینی به منطقه النخیب منتقل کند و یا اگر انتقال زمینی آنان ممکن نیست، زمینه ای برای انتقال هوایی آنان از طریق فرودگاه نظامی یگان هفتم ارتش فراهم کند.

شورای محلۀ البغدادی، روز شنبه تاکید کرده بود که صدها تن از کودکان در این منطقه، به سبب کمبود دارو و شیرخشک، بیمار شده اند و از نهادهای حمایت از کودکان خواست گروه هایی برای درمان کودکان و رساندنِ مواد غذایی به این مناطق اعزام کنند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها