توسط القاعده؛

آخرين پيام صوتي بن لادن منتشر شد

آخرين پيام صوتي بن لادن منتشر شد
پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1390 - 13:56

گروه القاعده به تازگي يک فايل صوتي از اسامه بن لادن، رهبر پيشين اين گروه منتشر کرده است که ظاهرا کمي پيش از مرگ او تهيه شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، در این پیام صوتی، بن لادن با تجلیل از انقلاب‌های اخیر در جهان عرب از جمله تونس و مصر، از یک "موقعیت تاریخی" برای قیام مسلمانان جهان سخن گفته است.
بن لادن در بخشی از این فایل صوتی گفته است: فکر می‌کنم بادهای تغییر به اذن خداوند در جهان اسلام خواهد وزید.
وي خاطرنشان کرده است: اکنون گذرگاه مهمی پیش روی شماست و امت اسلام باید از این موقعیت بزرگ و کمیاب تاریخی برای رهایی از آمال حاکمان و قوانین بشری و سلطه غرب استفاده کند. پس در انتظار چه هستید؟ خود و فرزندانتان را نجات دهید زیرا اکنون این موقعیت به دست آمده است.
 این فایل صوتی ۱۲ دقیقه‌ای را در سایت‌های اینترنتی قرار گرفته است.
در باره مرگ لادن آمريکا اعلام کرد که رهبر گروه القاعده دوم ماه مه امسال توسط نیروهاي اين کشور در عمارتی در پاکستان کشته شد.
گفته مي شود "محمد ابراهيم مکاوي" معروف به "سيف العدل" اهل مصر، جانشين موقت بن لادن سرکرده تشکيلات القاعده شده است.
روزنامه "د نيوز" پاکستان نيز خبر انتخاب سيف العدل به عنوان جانشين بن لادن را به نقل ازمنابعي که هويت آنان فاش نشده است تاييد کرد.
سيف العدل عضو نيروهاي ويژه مصري بود و مدتي مدتي هم در گروه جهاد اسلامي مصر فعاليت کرده است.
وي تقريبا 50 ساله است و گفته مي شود که رييس ستاد مشترک القاعده است.
سيف العدل متهم به دست داشتن در دو حمله به سفارتخانه هاي آمريکا در نايروبي و دارالسلام در سال 1998 است و آمريکا پاداشي به مبلغ 5 ميليون دلار نيز براي دستگيري او تعيين کرده بود.


دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها